Zlato z Německa znamená šanci. Neúspěch pak jistou komplikaci. Ve hře totiž není nic menšího, než světový titul. Deváté kolo mistrovství světa World Rally Championship 2018, jinak také hojně navštěvované českými fanoušky, bude kombinací 18 asfaltových rychlostních zkoušek, z nichž každá má svá specifika. Jan Kopecký si důležitost tohoto podniku za titulem mistra světa velmi dobře uvědomuje. „Základem je vyvarovat se chyb, které by mohly vést k defektu. Vloni jsem jel ve vedení v kategorii WRC 2 a na známé rychlostní zkoušce nazvané Panzerplatte ve vojenském prostoru Baumholder mě potkal defekt. Přesně to bych letos nechtěl opakovat. Nicméně Německou rallye jsem vyhrál v roce 2015, a to je zase věc, kterou bych si zopakoval rád,“ vysvětluje úřadující mistr republiky, který úspěšně šíří slávu mladoboleslavské továrny po celém světě.
Pro fanoušky značky Škoda je letošní šampionát WRC 2 pikantní, protože se o vítěze uchází dvojice kolegů z jednoho týmu. Kopeckého největším rivalem je jeho stájový druh, Švéd Pontus Tidemand, který ale v Německu nestartuje. Předpisy této kategorie říkají, že každý jezdec se může nominovat pouze do sedmi ze 13 vypsaných soutěží. Na konci roku se započítává šest nejlepších výsledků. Aktuálně má Pontus Tidemand za sebou čtyři soutěže (93 bodů, vítězství v Mexiku, Argentině a Portugalsku, druhé místo ve Švédsku), Jan Kopecký má o jednu soutěž méně (75 bodů, vítězství v Monte-Carlu, na Korsice a Sardinii).
Posádky jedoucí s vozy Škoda vyhrály sedm z osmi odjetých kol letošního mistrovství světa kategorie WRC 2. „Jsme nyní ve velmi dobré pozici, abychom v letošní sezóně obhájili jezdecké i týmové tituly v kategorii WRC 2. Z pohledu jezdeckého titulu budou mít Pontus a Jan na svém kontě do konce letošní sezóny stejný počet odjetých soutěží, a tudíž i stejnou šanci na zisk titulu,“ říká šéf továrního týmu Škoda Michal Hrabánek.
Kopeckého parťákem pro nadcházející soutěž je juniorský a velmi talentovaný pilot Kalle Rovanperä, který se na svoji první čistě asfaltovou soutěž v továrním týmu Škoda Motorsport velmi těší. „Líbí se mi výzva, kterou pro mě má Německá rallye. Jsou na ní snad všechny druhy asfaltu. Náročné úzké silničky s mnoha vracečkami mezi vinicemi podél řeky Mosely. Nebo vysilující a rychlé cesty z rozbitého betonu na tankodromu ve vojenském újezdu Baumholder s hrubým a kluzkým povrchem, které jsou lemované betonovými bloky známými jako ,Hinkelsteins‘. Absolvoval jsem velmi náročné testy, takže se již nemohu dočkat, až zde se svou Fabií R5 pojedu,“ neskrývá své nadšení mladý Fin.
Na Německou rallye je přihlášeno sedm vozů Škoda Fabia R5, což je v kategorii WRC 2 nejhojnější zastoupení. Mezi další špičkové posádky, které na Německé rallye pojedou s boleslavskými vozy, jsou úřadující mistři Německa Fabian Kreim a Frank Christian nebo Ole Christian Veiby a Stig Rune Skjaermœn z Norska, kteří zde budou chtít získat více zkušeností s asfaltovými povrchy.
Německá rallye startuje ve čtvrtek (16. srpna) v 19.08 hodin úvodní „show-stage“ v ulicích města St. Wendel. V pátek (17. srpna) se pojede šest rychlostních zkoušek po vinicích podél řeky Mosely, na něž bude v sobotu (18. srpna) navazovat osm speciálních zkoušek, převážně ve vojenském újezdu Baumholder. Po celkem 18 měřených úsecích s celkovou délkou 325,75 km vystoupí vítěz Německé rallye na stupně vítězů v St. Wendel v neděli ve 13 hodin.