Zrychlení z nuly na sto: 0,8 vteřiny. Čtvrt míle: něco málo přes šest vteřin. Cílová rychlost: 376 kilometrů v hodině.

Ne, to není sci-fi, řeč je o nové motorce, kterou si pořídil několikanásobný mistr České republiky Otto Knebl pro závody mistrovství Evropy. Svůj nový nitromethanový Top Fuel Bike s výkonem přes tisíc koní představil na mistrovských závodech na hoškovickém letišti. Bohužel ale pouze v depu. „Nemohu jezdit tady v Hoškovicích, protože tady není penetrovaná dráha. Tyhle mašiny musí jezdit na speciálních dragsterových tratích," vysvětluje Knebl, který příchozím zájemcům alespoň v depu svých tisíc koní „natočil".
Letos jej tak neuvidíme v seriálu českého mistrovství, ale vzhledem k jeho novému monstru pojede pouze evropský šampionát.

Byl jste zvyklý si své motorky stavět sám. Nyní ale přišla změna. Proč?
Je pravda, že na svých motorkách jsem jezdíval i mistrovství Evropy okolo osmého místa. Ale to bylo tak maximum, co jsem z toho dokázal dostat. Navíc se změnila pravidla a slabší stroje, které nejezdí na nitromethan už jezdit nemohou. Proto jsem si nyní pořídil starší To Fuel Bike, který splňuje všechny podmínky.

Dokážu si představit, že motorku stavíte a ladíte doma v dílně, ale kde testujete?
Vždycky jsme testovali během závodů tady v Hoškovicích, teď už to ale bohužel nejde. Veškeré testování tak probíhá na tratích při závodech v Evropě.

Takže něco uděláte a do poslední chvíle nevíte, jak to bude fungovat?
Vím! Po tolika letech na dragsterech už člověk ví, co má udělat a co se bude dít. V téhle nejvyšší třídě jsou jenom samí zkušení borci. Není možné něco udělat a čekat, jak to dopadne.

Co člověk cítí, když se najednou řítí třísetkilometrovou rychlostí?
Člověk musí mít respekt, protože tady se vůbec žádné chyby neodpouští. Když jsem v roce 2000 začal závodit a viděl ty blázny v královské třídě, tak jsem si řekl, že na takový stroj v životě nesednu. Teď už vím, že to nejsou blázni, ale naopak velmi inteligentní lidé, kteří musí vědět, co je potřeba.

A co finanční stránka?
Je to drahé. I proto jsem teď kupoval starší motorku. Nicméně pořád je to kvalitní stroj. Je to motorka po bývalém mistru Evropy Brianu Johnsonovi. Ian King loni postavil novou motorku a říkal, že ho vyšel na 150 tisíc euro. Ale to je jenom stavba, nemusí platit know-how.

Vaše manželka tady v Hoškovicích závody pořádá. To máte doma pohodu, ne?
Přesně tak. Když jsem začínal jezdit, najednou tady skončil pořadatel, tak jsem to vzali do vlastních rukou. Nakonec to dopadlo tak, že závody pořádáme už deset let. Tak nějak držíme tenhle sport v Čechách nad vodou.

Bavíte se doma o něčem jiném než o motorkách?
Ale jo. Třeba o věcech kolem baráku, nebo mi nadává, že nemám posekanou zahradu.

Chodí k vám mladší jezdci pro radu?
Určitě ano. Mám i mezinárodní zkušenosti, takže vidím, kam sport směřuje. Navíc hodně závodních motorek tuzemských  jezdců jsem sám postavil. A jezdci s nimi stále končí na stupních vítězů, takže jsem je asi dal dohromady dobře (smích).