V cestě za sedmým vítězstvím v Hustopečích mu navíc odpadl jeho v podstatě jediný soupeř. Václav Pech totiž musel těsně před startem ze závodu odstoupit pro problémy s motorem. Kopecký tak od prvních rychlostních zkoušek dával všem jasně najevo, kdo je tady králem.

"Mrzí nás, že Venca měl technický problém, ale to se bohužel stává a ke sportu to patří. My jsme se ale chtěli svézt a otestovat některé nové věci, protože nás čeká Bohemka a Barumka. Musím říct, že jsme se neflákali,“ uvedl Jan Kopecký. A dodal: „Po vítězství na šotolinové Rally Sardinia bylo opravdové potěšení řídit vůz Fabii opět na asfaltu. Teď se těším na Rally Bohemia, která se bude odehrávat v okolí továrny v Mladé Boleslavi”, řekl Kopecký, který už se těší na další soutěž.

Za Kopeckým však hořel velmi tvrdý souboj o další místa. Několik jezdců se celou dobu pohybovalo v několikavtřetinovém rozestupu a co rychlostní zkoušku si měnili pořadí. Nervy na uzdě v tomto souboji neudržel Václav Kopáček, který havaroval v páté rychlostní zkoušce.

Do souboje z čela slovenského mistráku, ve kterém spolu se Slovákem Kočím bojoval Polák Grzyb hodně hlasitě promlouval také semčický Filip Mareš na Fabii R5. Chvílemi dokonce držel i celkové druhé místo za suverénně jedoucím Kopeckým. To ale nakonec neudržel. Stříbro nakonec v Hustopečích vybojoval Kočí, třetí byl právě před Marešem ještě Jan Černý s Fordem Fiesta R5. Společně s desátým Růžičkou to byli jediné dva vozy v TOP 10, které neprošly mladoboleslavskou automobilkou.

„Čtvrté místo ale pro nás není zklamání. Pokud chceme být na bedně, musíme se zlepšit. Získali jsme tu další zkušenosti, závod byl úplně jiný než ty předchozí. Uvidíme, jak to půjde v Boleslavi, bude tam opět nabitá konkurence, ale my se musíme zaměřit hlavně na svůj výkon,“ dodal Filip Mareš.