Škodovkám se vůbec na klikatých korsických tratích dařilo. V elitní pětici totiž dojelo hned pět Fabií R5. Za Janem Kopeckým dojel druhý Francouz Bonato s novou zbraní. Ve Francii totiž poprvé nasadil do ostrého závodu vůz specifikace R5 také Citroën. Domácí posádka však za úřadujícím českým šampionem nakonec zaostala téměř o dvě minuty. Následovaly další posádky Škodovky – třetí Ital Andolfi, čtvrtý pod továrnou jedoucí Nor Veiby a pátou příčku obsadili Poláci s Pieniazkem za volantem.

Kromě bezpočtu zatáček se piloti v páteční etapě museli popasovat i s uklouzaným povrchem, neboť deště z minulých dní vytahali na silnice hodně bláta. „První erzeta byla dobrá, ale občas také dost nepředvídatelná. Na silnici byla často tekoucí voda, která tam nebyla, když jsme si připravovali poznámky,“ potvrdil pozdější vítěz klasického podniku mistrovství světa. Po prvním dni vedl právě český soutěžák před svým norským stájovým kolegou.

A byl to právě mladý Nor, komu patřil úvod sobotního dne. Vyhrál v něm dvě zkoušky a přibližoval se v celkovém pořadí vedoucímu Kopeckému. Komplikace však přišly odpoledne, kdy Nora pozlobila převodovka, zásluhou čehož spadl na třetí místo.

Marek Limr
Fotbalistou okresu je útočník Dlouhé Lhoty Marek Limr

Na druhé místo se mezitím vklínil zmiňovaný Bonato s Citroënem, a Veiby se propadl na čtvrté místo za Itala Andolfiho. Mladý Nor ze všech sil ještě zabojoval v poslední zkoušce, kterou sice vyhrál, ale před italského soupeře už se dostat nedokázal.

V elitní kategorii WRC pak vyhrál Sebastian Ogier (Ford) před Estoncem Tänakem (Toyota) a Thierry Neuvillem (Hyunday). V celkovém pořadí se pak Jan Kopecký v konkurenci silných vozů WRC umístil na skvělém osmém místě.

MAREŠ PÁTÝ

Zatímco světová elita řádila na Korsice, v zemích Českých byl na pořadu závod ze sérii rally sprintů v Kopné. Na ní si nakonec neplánovaně odskočil také mladoboleslavský Filip Mareš. Ten využil závod jako možnost testování a učení se s novou Fabií R5. „Až na jeden pomalý defekt v závěru šesté rychlostní zkoušky šlo vše podle plánu a každý metr trati jsme si nesmírně užívali,“ hlásil po závodě v cíli semčický pilot.

Ten nakonec obsadil v rally sprintu pěkné páté místo. Vítězem se stal Tomáš Kostka (Fabia R5), před Antonínem Tlusťákem (Hyunday WRC) a Martinem Vlčkem (Fiesta R5). Před Marešem se pak s náskokem šesti vteřin umístila polská posádka Grzyb / Hundla taktéž se škodovkou specifikace R5.

Videosouhrn 7.–8. dubna 2018
Granát ve sklepě i v parku a zloděj, kterého udělala příležitost: videa víkendu