Po letech se nejvyšší cyklokrosová soutěž vrací z Mnichova Hradiště do Mladé Boleslavi, přičemž organizátor zůstává tentýž – oddíl cyklistiky Johnson Controls Auto Škoda Mladá Boleslav. Jedním z důvodů je pořádání mistrovství Evropy 2013.

Park Štěpánka je známým pojmem v českém cyklokrosu. Na Štěpánce se ale tak úplně nejede…
Není to klasická Štěpánka. Je to trať víceméně rovinatá, po loukách, s malými výběhy a výjezdy, a s dlouhou cílovou rovinkou po asfaltu. Je situovaná kolem říčky Klenice. Kdyby zapršelo, závoďáci budou rádi, že je to rovné. Vzhledem k mistrovství Evropy, které pořádáme příští rok, jsme museli okruh posunout, tak aby byl kvůli divákům a televizním kamerám přehlednější.

Z velké části se tedy pojede na trávě?
Je tam pět set metrů asfaltu, zpevněné cesty, a polovina trati je na trávě.

Kde bude start a cíl?
Dá se říci, že vedle Štěpánky, ve Vančurově ulici u firmy Compag. Myslím, že diváci a fanoušci si tam cestu najdou.

O náročnosti trati asi rozhodne počasí.
Ano, když jsme trať sekali, byla na některých místech podmáčená. Takže kdyby byla mokrá, bude to těžké. Jsou i takové tratě na okruhu světového poháru, takže si myslím, že jsme nic neudělali špatně.

Za rok se pojede na stejné trati mistrovství Evropy. Jak už na tento závod myslíte?
Není to ani moc ani málo. Zároveň s TOI TOI Cupem připravujeme mistrovství Evropy. Teď jsme poslední měsíc upřednostnili TOI TOI Cup, ale pracujeme na tom od začátku roku a myslím, že budeme dobře připraveni.

Je na trati nějaké zajímavé místo?
Vzhledem k tomu, že se jede kolem říčky Klenice, museli jsme ji přemostit, ale to je asi jediné specifikum.

Do domácí sezony vstoupili i borci tvého oddílu Johnson Controls Auto Škoda Mladá Boleslav. Jak si zatím vedou?
Dobře začal junior Karel Pokorný, který všechny závody vyhrál, dobře se uvedl také prvoročák Jakub Honzík. Máme i další tři juniory, kteří teprve začínají s cyklokrosem, ale už sbírají body do týmové soutěže, kterou vedeme. V mužích elite se moc nevedlo Vláďovi Kyzivátovi, obhájci celkového prvenství. První závod v Lošticích mu nesedl a ve druhém v Uničově měl defekt z první skupiny. Ale to zkrátka ke sportu patří a sezona je ještě dlouhá, takže věřím, že půjde nahoru.

Bude na domácí závodníky v Mladé Boleslavi větší tlak?
My na ně větší tlak neděláme, ale je tam spíš taková ta vyšší osobní zodpovědnost, protože se budou chtít ukázat. Karel Pokorný by to měl zvládnout, tak jako zvládá jiné závody. Vláďa Kyzivát se určitě sebere. U něj platí to, že čím má více fanoušků, kteří ho podporují, tak tím je jeho výkon vyšší, což se projevilo třeba v lednu v Uničově na finále TOI TOI Cupu.

Kdo další se v Mladé Boleslavi objeví?
Vedoucí muž seriálu Martin Bína. Ten se pořád ptá, když už bude hotová trať. Dále kompletní domácí špička. Přijede i reprezentační výběr Slovenska v čele s Robertem Gavendou, Němci a další.

MARTIN BALI-JENČÍK