Byli k nezadržení. Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Petr Starý na voze Škoda Fabia S2000 suverénně vyhrála historicky nejlépe obsazený 39. ročník Barum Czech Rally Zlín. Po osmi letech tak nejkvalitnější soutěž v ČR ovládla česká posádka na tuzemském voze (naposledy v roce 2001 Kresta ve Škodě Octavia WRC).
Zkušený pilot boleslavského Škoda Motrosport, který v minulosti absolvoval i několik závodů MS, si vedl suverénně. V první páteční městské erzetě sice o vteřinu prohrál, ovšem poté již suverénně kráčel za premiérovým úspěchem na Barumce. „Jsme nesmírně šťastní. Celá soutěž byla i díky hvězdné konkurenci velmi náročná, o to je vítězství cennější. Celý zlínský podnik snese srovnání se závody světového šampionátu,“ poznamenal Kopecký.
S odstupem více než minuty skončil dosavadní lídr prestižního seriálu International Rally Chalange Brit Kris Meeke, jehož přibrzdil již v první rychlostní zkoušce defekt. „Během soboty jsem chtěl ztrátu smazat, ale nepovedlo se. Na začátku jsme udělali dalších pár chyb, které nás stály cenné vteřiny,“ přiznal v cíli 30letý závodník. „Tým škody v čele s Kopeckým byl lepší a zcela zaslouženě vyhrál,“ sportovně uznal sympatický závodník, který i nadále vede seriál IRC. „Po dnešku dostal nový náboj. Pokud bude Kopeckého tým dále závodit, čeká nás dramatický závěr šampionátů,“ očekává Meeke.
Velký drama přinesl závěr soutěže v boji o třetí místo. Do té doby třetí Fin Juho Hänninen totiž na 13. RZ Troják vyjel mimo trať a ztratil nejen slibný náskok, ale ji bronzovou příčku. Dva měřené úseky před koncem rázem vedl Roman Kresta o 4 vteřiny. „Udělal jsem jezdeckou chybu a následně musel čistit chladič od listí. I přesto jsem si v závěru věřil a neměl strach o třetí místo. Měl jsem totiž rychlejší vůz než Kresta,“ konstatoval s ledovým klidem Hänninen.
„Bylo by krásné skončit bronzoví, ale dnes jsme na soupeře neměli a v poslední erzetě již raději jeli na jistotu,“ dodal Roman Kresta.
Celý závod se obešel bez vážnějších problémů. Nejtěžší jezdecký karambol zlínského Barvíka si „pouze“ vynutil noční pozorování spolujezdce v nemocnici. „Fanoušci byli skvělí, navíc ukáznění. Bylo jich všude plno a vytvořili fantastickou atmosféru,“ pochvalovali si všichni závodníci.
Do cíle 652 kilometrů dlouhého závodu, který tvořilo 254 kilometrů 15 rychlostních zkoušek, ze 105 posádek dorazila polovina – 55.