Sedm! To je počet lidí, kteří od začátku roku zemřeli na mladoboleslavských silnicích. Šest z nich jen během měsíce dubna!

Poslední tragická nehoda se odehrála v sobotu na dvaapadesátém kilometru rychlostní komunikace R10 z Mladé Boleslavi na Turnov. Řidič osobního vozidla zde jen pár minut před první hodinou ranní srazil chodce.

Na místo okamžitě vyrazila rychlá lékařská pomoc z Mladé Boleslavi. Podle Niny Šeblové, z tiskového oddělení Středočeské záchranné služby už ale přivolaný lékař nedokázal pomoci. „Muž na místě podlehl mnohočetným smrtelným poraněním,“ řekla Deníku Šeblová.

Nejvíce lidí zemřelo při nehodách ve čtvrtek 10. dubna. V rozmezí deseti minut se staly dvě tragické dopravní nehody. Mladý řidič jedoucí ve svém Žiguli po silnici z Lipníka do Čachovic nezvládl řízení a ve vysoké rychlosti narazil do stromu. Těžkým zraněním na místě podlehl.

Tragicky skončila i nehoda na sjezdu z rychlostní komunikace R10 u Bakova nad Jizerou. Střet kamionu s osobním vozidlem nepřežil řidič. Jeho těžce zraněného spolujezdce převezla záchranka na heliport Klaudiánovy nemocnice v Mladé Boleslavi a vrtulník jej transportoval do Prahy. Tam ale zraněním podlehl.

Také motorkáři se zapsali do smutné statistiky. V polovině března se na Radoučské spojce u 9. základní školy střetl motorkář s osobním vozidlem. Řidič motorky utrpěl těžká zranění a do Prahy jej musel transportovat vrtulník. Tam zemřel.

Tragicky skončila i nehoda u Bělé pod Bezdězem. Motorkář jel po silnicích od místních papíren do Bělé. V prudké levotočivé zatáčce nezvládl řízení, narazil do značky a svým zraněním na místě podlehl.

Do 27. dubna se na Mladoboleslavsku stalo 767 dopravních nehod, při kterých sedm lidí zemřelo. Informoval o tom Ladislav Beneš z mladoboleslavské policie. „Dvacet lidí utrpělo při nehodách těžká a 82 lidí lehká zranění,“ uvedl Beneš. Škodu odhadli policisté na více než 28 milionů korun.

Opilí řidiči? Už nic mimořádného!

Policii se stále nedaří snížit počet dopravních nehod, a to především těch s nejhoršími následky. Po zavedení bodového systému sice řidiči krátkodobě začali jezdit opatrněji, ale statistiky poté opět vyskočily do dřívějších výšin.

A zdá se, že trend pokračuje a řidiči jezdí stále agresivněji a nebezpečněji. Počet chycených řidičů s alkoholem za volantem v prvních třech měsících roku proti loňskému roku vzrostl na dvojnásobek a je i více nehod s nejtěžšími následky. Například za prvních 14 dubnových dní zahynulo na českých silnicích 43 lidí, tedy o polovinu více, než je obvyklé. Za celý březen na silnicích v zemi zemřelo 60 lidí.

Josef Tesařík z ředitelství dopravní policie, který má na starosti statistiky, ale tvrdí, že podobné extrémy nejsou nic výjimečného. „Podobné výkyvy jsou dlouhodobě zcela běžné,“ říká a poukazuje na to, že za dalších deset dní dubnových dní na českých silnicích zemřelo pouze 14 lidí.

Tesařík současně upozorňuje na to, že podle statistik jsou nejnebezpečnější dny před víkendem – je na nich totiž klasický provoz všedního dne a současně lidé vyrážejí na víkend. „Ještě horší než obvykle to bude příští středu, kdy lze kvůli svátku 8. května očekávat ještě větší stěhování motoristů, než je běžné v pátek,“ upozornil.