A to jsou jen počty nehod, které řidiči policistům oznámili, tedy ty vážnější, případně nehody s vyšší škodou. Další desítky nebo i stovky nehod si totiž řidiči řeší sami v rámci vyplnění formulářů o nehodě.

Pijani za volantem

A co hůř, policisté se čím dál tím víc setkávají s tím, že se viník nehody před samotným karambolem pořádně posilnil alkoholem. Takových případů bylo letos už víc než 70.

Ve srovnání s rokem minulým narostl počet nehod v opilosti o 23 případů, respektive 24 případů ve srovnání se stejným obdobím v roce 2016.

Mrtvých je méně

Ačkoliv počet nehod s každým rokem roste, počet mrtvých naštěstí ne. Letos zemřelo na mladoboleslavských silnicích 6 lidí, tedy stejně jako za prvních devět měsíců minulého roku. A dokonce o 8 lidé méně, než v roce 2016.

Nejčastější příčiny nehod
Leden - září 2018

způsob jízdy 596
rychlost 272
přednost 147
předjíždění 26
technická závada 12
zdroj Policie ČR

Jedna z nejtragičtějších a nejvíce diskutovaných nehod se odehrála v polovině června mezi Debří a Bakovem nad Jizerou. Opilý řidič tam v noci v zatáčce srazil muže na motorce. Místo toho, aby zastavil a poskytl těžce zraněnému muži pomoc, sešlápl plyn a ujel. Než se motorkáři dostalo pomoci, zemřel.

Řidič se zničeným autem včetně proražené pneumatiky dojel až do Bakova nad Jizerou, kde ho také zadrželi policisté. „U třiadvacetiletého muže byla provedena dechová zkouška s pozitivním výsledkem téměř 1,7 promile alkoholu. Orientační test na přítomnost drog vyzněl rovněž pozitivně, kdy prokázal přítomnost THC,“ řekla k výsledkům testů Lucie Nováková.

Následnou lustrací bylo dále zjištěno, že řidič není držitelem řidičského oprávnění pro žádnou skupinu.

Těžce bylo od začátku roku zraněno při dopravních nehodách 56 osob. "To je o 6 víc než v roce 2017, ale o 25 méně než v roce 2016," řekla mluvčí policistů Lucie Nováková s tím, že u počtů lehkých zranění je to přesně naopak. Lehké zranění utrpělo celkem 318 osob, což je o 36 méně než v roce 2017, ovšem o 22 více než v roce 2016.

Nejvíce nehod ve městě

I když na Mladoboleslavsku existuje řada míst, která nehody doslova přitahují, největší pravděpodobnost, že se vybouráte, ale budete mít ve městě. Právě na místních komunikacích se stalo nehod nejvíce. Přesněji 523, následují silnice nižších tříd. Například na hlavních tazích tedy silnicích prvních tříd se stalo 156 nehod. Na dálnicích pak téměř 200 nehod.

Za úsek s největším počtem nehod na jednom místě byla pro letošní rok zvolena křižovatka na silnici první třídy ve směru na Nymburk u odbočky na Nepřevázku. Ta je nejen nejnebezpečnější v rámci Mladoboleslavska, ale i celého Středočeského kraje. Dalším místem je pak křižovatka u Řepova.

Kontroly, kontroly, kontroly

Mladoboleslavští policisté se v rámci dopravně bezpečnostních akcí zaměřují trvale na kontroly řidičů motorových vozidel, a to především na úsecích s velkou intenzitou dopravy a také na místech, kde často dochází k dopravním nehodám. „Policejní hlídky se zaměřují především na dodržování stanovené rychlosti, způsobu jízdy, dodržování pravidel na železničních přejezdech, používání bezpečnostních pásů, telefonování za jízdy, technický stav vozidel a na kontrolu předepsaných dokladů,“ řekla dále Nováková.

Nejbližším dnem, kdy bude na silnicích zase o trochu více nebezpečno, budou listopadové dušičky. Ty tradičně patří k nejrizikovějším dnům v roce, kdy na silnice vyrazí i spousta svátečních řidičů.