S revoluční novinkou přišel v těchto dnech magistrát města. Jde o službu lidem, kteří si potřebují zařídit nový cestovní doklad nebo občanský průkaz.

Ti mají totiž možnost objednat se telefonicky k vyřízení dokladů na konkrétní den a hodinu. Jednoduše zavolají na příslušné oddělení a úřednice jim stanoví termín, kdy se mají kvůli dokladům dostavit.

„Objednávání je možné na pondělí a středu v době od 8 do půl sedmé večer, a to pouze telefonicky v úředních hodinách magistrátu na telefonním čísle 326 715 308. Při telefonickém objednání dostane člověk číselný kód, kterým pak bude na vyvolávacím panelu v objednaném čase vyzván ke vstupu na přepážku,“ vysvětluje mluvčí města Hana Koišová.

Už dříve zavedli na magistrátu prodloužené otevírací hodiny, aby si lidé mohli vyřídit potřebné doklady v řádném termínu, a tento krok by měl celý proces ještě více zjednodušit.

„V praxi nový systém funguje tak, že objednaný občan nezadává kód, který obdržel po telefonu, na dotykovou obrazovku tiskárny vyvolávacího systému, ale počká, až se objeví na vyvolávacím panelu,“ upozorňuje ještě Hana Koišová.

V případě, že se člověk opozdí, stává se opět řadovým „čekatelem“ a musí postupovat, jako by objednán nebyl.