Ve čtvrtečním Boleslavském deníku byl zveřejněn článek o tom, že David Rath chce omezit původní plán objemu investic do oprav silnic ve Středočeském kraji na rok 2009 ze 3 miliard na něco přes jednu miliardu.

To znamená snížení o téměř třetinu. Odůvodnil to tím, že takový objem prací stejně nelze stihnout a že by stavební firmy stejně neměly dostatečné kapacity. Také to odůvodnil tím, že by převis nabídky způsobil navýšení cen.

Je to hloupé rozhodnutí a oba argumenty jsou scestné a směšné. V době recese a finanční krize, kdy zaměstnanci přicházejí o svou práci právě proto, že firmy nemají dostatek zakázek, nelze hovořit o tom, že by firmy neměly dostatečné kapacity a ani o tom, že by došlo k převisu nabídky nad poptávkou.

Naopak realizace původního plánu kraje by měla dva efekty. Za prvé by výrazně zlepšila stav středočeských, desítky let zanedbávaných, komunikací. A za druhé by z části přispěla k omezení dopadů finanční krize a to tím, že bude nabídnut dostatek zakázek pro stavební firmy v regionu.

Tvrzení pana Ratha o nedostatku kapacit stavebních firem nejspíše vychází z toho, že stavebních firem, které on zná a jsou na něj napojené, je málo, tím pádem i jejich kapacita je omezená. Není divu, vždyť on spolupracoval jen s farmaceutickými firmami.

Doporučoval bych panu Rathovi, aby neomezoval zakázky jen na své známé a nabídl je regulérním výběrovým řízením v původně plánovaném objemu všem firmám, kterých není v regionu málo.

Věřím, že v takovém případě se to dá stihnout a že konečně budeme jezdit po lepších komunikacích, než jezdíme doposud. Pomůže tím jak řidičům, tak přispěje ke zmírnění dopadů finanční světové krize na náš region.

Raduan Nwelati (ODS), primátor Mladé Boleslavi

Články v rubrice "názory" nemusejí vyjadřovat názor redakce, odpovědnost nese jejich autor.