V posledních týdnech jsem byl s fotoaparátem u několika pozoruhodných nehod. Řidič skútru neprojel velmi mírnou pravotočivou zatáčku a v protisměru narazil do auta. Dvě auta se střetla na široké bezpečné rychlostní silnici, kde zatáčku nenajdete několik kilometrů. Další dva osobáky do sebe narazily dokonce na velkém a přehledném kruhovém objezdu.

Ačkoliv policisté u všech popsaných nehod příčiny teprve zjišťují, nejen v těchto případech se zdá být zásadní jedna okolnost. Na řidiče doléhají vysoké teploty a jedním z faktorů letních nehod je zcela evidentně únava. Ta se projevuje buď nedostatkem soustředění na jízdu, nebo dokonce přímo mikrospánkem.

Nedaleko samoty zvané Na Ladech nezvládl osmašedesátiletý muž jedoucí na skútru od Nymburka mírnou pravotočivou zatáčku. Vyjel do protisměru, kde narazil do osobního vozu, který následně přeletěl a dopadl na komunikaci.
Video, foto: Muž na skútru nezvládl za Nymburkem zatáčku a narazil do auta

Osobně mám s touto věcí zkušenost starou více než deset let. Jedné teplé noci počínajícího léta jsem řídil dodávku s dalšími sedmi pasažéry mířícími na dovolenou do Paříže. Pohoda a klid německých dálnic v kombinaci s příjemnou teplotou mě v jednu chvíli tak ukolébaly, že jsem otevřel oči za volantem zřejmě až po několika vteřinách v limbu.

Byl jsem sice u krajnice, ale situaci jsem zvládl a spící posádka se to nikdy nedozvěděla. Měl jsem kliku – víte odkud. Na chvíli jsem zastavil na odpočívadle, dal si povzbuzují drink, protáhl tělo a až pak pokračoval vesele do francouzské metropole.

Co u vás rozhodne komunální volby? Zapojte se do velké ankety Deníku ZDE.

Nabádat šoféry k tomu, aby sedali za volant odpočatí a soustředění, je nošení policejního dřeva do řidičského lesa. Jen chci připomenout, že právě tyto nehody jsou jedněmi z nejzbytečnějších a poměrně snadno se jim dá předcházet.