Opona se zvedá, ocitáme se u královského dvora. Lear (Petr Bucháček) v elegantním obleku ryze současného střihu právě ohlašuje svůj odchod na odpočinek a hodlá rozdělit své království mezi dcery podle toho, nakolik jej milují. Přestože expozice jako by vypadla z pohádky, děj slavné hry rozhodně dětskou vyprávěnku nepřipomíná. Upřímná odpověď Learovy nejmladší dcery Kordélie (Sandra Černodrinská) totiž zažehne jiskru, z níž vzejde požár hrozící pohltit celý svět. Kordélie není vinna, její zásluhou se však věci vyjeví takové, jaké jsou.

Přestože v tragédii najdeme celou řadu témat a motivů, tím nejzajímavějším zůstávají mezilidské vztahy. A patrně to tak bude vždy. Láska, zrada, nenávist, výčitky, pochyby, smutek nad ztrátou milovaného člověka… Shakespeare zkrátka dokázal vytvořit plastické figury a herci boleslavského divadla jim zase vdechli život.

Přestože herci podávají velmi vyrovnané výkony, nelze nezmínit Petra Bucháčka v ústřední roli krále, jenž po vystřízlivění ze sna, který žil, ztrácí iluze i rozum. Bucháček disponuje obrovskou energií a po prvotním odporu vyvolává s postupem děje větší a větší soucit. Velmi výrazné kreace tentokrát předvádí také Radim Madeja (Šašek), Martin Hrubý (Gloster), Libor Stach (Edgar), hostující Jiří Š. Hájek (Edmund)a mnozí další.

Hra se odehrává na strohé scéně, která jen podtrhuje herecké výkony. Dominují jí dva prvky - změť zmuchlaného papíru, jímž se postavy brodí, a kterého v průběhu hry ještě přibývá, a prostor vzadu na horizontu, který obývá muzikant Václav Kořínek, jenž představení přímo na jevišti ozvučuje. Přestože Kořínkovy přesuny od nástroje k nástroji jsou takřka neviditelné, jeho hudba má obrovskou sílu a zážitek z Krále Leara jednoznačně povyšuje o úroveň výš.

Boleslavské zpracování Krále Leara je důkazem toho, že nezáleží na tom, do jaké doby je hra zasazená, nebo co mají postavy na sobě (mimochodem skvěle padnoucí současné obleky se k ambiciózním postavám snažícím se stoupat po společenském žebříčku víc než hodí). Dokud budou lidé lidmi, Shakespeare bude věčný. Tvůrčí tým MDMB odvedl skvělou práci a premiérové obecenstvo soustředěné do poslední chvíle představení toho bylo důkazem.