Tímto smělým prohlášením odstartoval režisér a umělecký ředitel Městského divadla Pavel Khek první čtenou zkoušku poslední inscenace této sezony.

Na programu bude ostrá komedie nejslavnějšího dramatika všech dob o souboji pohlaví – Zkrocení zlé ženy. Ta začíná přicházet na svět v hektickém období, kdy na velké scéně probíhá zkoušení komorního konverzačního kusu Bůh masakru a začíná se rozbíhat rovněž dlouho očekávaná rekonstrukce divadla.

„Už dlouho jsem nezkoušela inscenaci, kde by hrál celý soubor. Mám moc ráda ten pocit, když se všichni sejdeme na jedné práci. Teď se mi třeba stalo, že jsem některé z kolegů půl roku vůbec neviděla. Navíc se těším na prostředí na Kosti, kde jsem ještě neměla možnost hrát," má ze zkoušení radost Lucie Matoušková, představitelka Kateřiny, hlavní ženské role.

„Na spolupráci s Pavlem Khekem se vždycky těším. Nevím, jaké má připravené pojetí, ale divil bych se, kdyby to byla příliš konzervativní záležitost. Spíš to bude nějaká bláznivina," podělil se o své mlhavé představy před první zkouškou Petr Halíček, jenž ztvární hlavní mužskou roli Petruccia.

Pavel Khek se rozhodl inscenaci pojmout spíše tradičně, kostýmově a modernitu hledat v samotném původním textu. Podle jeho slov už Shakespeare spojoval dějové linie, jako to ve svých filmech dělá Quentin Tarantino.

Inscenace by zároveň měla souboru posloužit jako stmelovací kurz. Pod režijním vedením Pavla Kheka se představí takřka celý místní soubor včetně herců, kteří v tuto chvíli nacvičují Boha masakru, a několika hostů.

Zkoušení se zúčastní také profesionální šermíř Petr Nůsek, který bude mít na starost choreografii šermířských výstupů.

„Pokud by to záviselo jen na mně, režíroval bych jen Shakespeara. Všech jeho 37 her. A pak bych skončil. Nebo bych je bohatší o nové zkušenosti, začal dělat úplně jinak znovu," vyznal se Pavel Khek z obdivu k práci anglického dramatika.

Když Khek s Petrem Mikeskou vytvářel dramaturgický plán pro současnou sezonu, oba si pochvalovali, že Zkrocenka, jak se v divadelních kruzích tato komedie familiérně označuje, se nikde nehraje.

Nasazením hry až v samotném finále sezony, tedy 21. června, došlo k tomu, že inscenaci nazkoušelo Divadlo Na Vinohradech a další oblastní divadlo.

„My máme ale oproti jiným divadlům obrovskou výhodu a to tu, že můžeme premiérovat na Kosti, kde inscenaci díky plenéru získá ještě silnější náboj. Také máme velmi kvalitní Kateřinu a Petruccia," uzavírá Khek, jenž v divadle zanedlouho přivítá svého učitele, překladatele a shakespearologa Martina Hilského.