Pro Jaroslava Krčka, uměleckého vedoucího Musica Bohemica, jsou hravost a stylové úpravy starých písní naprosto přirozené. Na koncertě zazněly duchovní písně z českých barokních kancionálů, hudební poklady typické pro adventní čas evropských zemí a samozřejmě moravské i české koledy. V čase, kdy se koncert chýlil ke konci, zpíval koledy celý sál. Celý večer provázel vlídným slovem Jaroslav Krček. Dagmar Pecková i všichni ostatní interpreti se úžasnou měrou podíleli na tom, že si posluchači odnášeli domů neobyčejný zážitek.

Dagmar Pecková říká: „Zrození života, zrození dítěte, zrození nového pokolení člověka, zrození víry, která svou podstatou dobra získává lidstvo už víc než dva tisíce let. Oslava mateřství a podstaty lásky. Tak vnímám vánoční svátky. Neexistuje jediná vánoční píseň, kde by nebyl opěvován Ježíš a jeho panenská matka Maria.‘‘

Vynikající sólistka Dagmar Pecková má za sebou řadu let působení v Drážďanech a Berlíně. Prezentovala se na řadě světových operních scén a opakovaně spolupracovala s prestižními orchestry doma i ve světě. V roce 2017 se veřejnosti představila v pražské Lucerně v projektu „Wanted“, kabaretním revue s písněmi Kurta Weilla, kde byla nejen hlavní představitelkou, ale i autorkou námětu a spoluautorkou scénáře.

Jaroslav Krček je dlouhá léta uznáván jako vedoucí a dirigent souboru Musica Bohemica. Ten se od svého založení v roce 1975 soustřeďuje na interpretační zpracování lidových a anonymních předloh historických a téměř zapomenutých původních písní. Ve vážné hudbě vytváří skladby od odvážných experimentů až po velká díla. Lze sem počítat tvorbu operní, oratorní, baletní, symfonickou a nespočet komorních skladeb.

Iveta Karásková