Režie televizního záznamu se ujal sám režisér inscenace Ondřej Havelka.

„Mezi divadelní režií a režií televizního záznamu je zásadní rozpor v tom, že na divadle si divák neustále uvědomuje kontext, svou pozorností pokrývá celé jeviště. V záznamu je možné dělat výseče a vést pozornost, nakonec člověk ale vzdá rozzáběrování a vsadí na přirozené divácké vnímání," odpovídá Ondřej Havelka na otázku, zda s sebou při tvorbě záznamu jeho dokonalá znalost inscenace přináší určitá úskalí.

Filmaři své rozměrné přenosové vozy zaparkovali v Tylově ulici už v pátek odpoledne. Režisér se od té doby nezastavil, pobíhal po divadle a nervózně rozdával poslední pokyny.

Zcela v poklidu trávili přípravy na natáčení kameramani. Uvolněně se posadili do příjemně chladného sálu a po obdržení pokynů se jen zvolna rozcházeli na svá stanoviště do lóží a na posty v zadních řadách.

„Odpoledne jsme museli udělat jednu zkoušku kvůli světlům. Přestože kamery, které televize používá, jsou velmi sensitivní, výsledný obraz vypadá jinak než reál. Museli jsme proto světlo přizpůsobit," osvětluje Havelka.

Součástí odpolední zkoušky bylo také procvičení hudebních čísel, při kterých bylo doladěno rozmístění kamer a zvukařů v první řadě.

Náročné přípravy a zkoušení stály herce i štáb značné množství sil. Přesto se večerní představení pro veřejnost a první natáčení podařilo.

Česká televize ovšem při pořizování záznamů divadelních her nechává natočit dvě představení. Štáb i soubor se znovu sešli ještě v neděli. Odpoledne byly pořizovány dotáčky a večer se smíchem diváků divadlo opět otřásalo.

Havelka už v průběhu produkce vytvářel se střihačem Jaroslavem Rásochou v přenosovém vozu první sestřih. Záznam ze všech kamer se však uchovává a finální střih vzniká ve studiu.

Zločin v Posázavském Pacifiku i předchozí Muži v offsidu, které s mladoboleslavským souborem vytvořil Ondřej Havelka a dramaturg Martin Vačkář, se dočkaly velké divácké obliby i pozornosti televize, což je v divadelních kruzích vnímáno jako velká čest. Novou inscenaci však zatím nechystají, ačkoliv Havelka budoucí spolupráci nevylučuje.

„O zdejším divadle rád mluvím jako o výrazném pražském divadle a přirovnávám ho k výraznému britskému opernímu divadlu Glyndebourne. To je kousek cesty od Londýna a přesto jej nikdo nevnímá jako divadlo na oblasti. V Praze funguje celá řada oblastních divadel, ale k mladoboleslavskému toto lehce pejorativní označení nepatří," uzavírá Havelka.

Televizního záznamu se ve vysílání dočkáme přibližně za půl roku.