„Automobil na podvozku Volkswagen Transporter s benzinovým motorem o výkonu 150 kW a sedmistupňovou automatickou převodovkou dosahuje maximální rychlosti 198 km/h, takže je schopný dostat se k události mnohem rychleji, což vede i k dřívějšímu zahájení pomoci,“ připomněla. Navíc se do nového vozu vejdou tři hasiči, což je oproti dvoumístnému předchůdci velký pokrok.

Vozy RZA, jež jsou menší a rychlejší než hasičské cisterny, mají pro jízdu k nehodám na dálnicích přednost v tom, že se snáz prosmýknou kolonou k místu zásahu. „Podle statistik staroboleslavská stanice zasahuje ročně v průměru u 668 událostí, z toho 30 procent tvoří právě dopravní nehody. Automobil je také vybaven nádržemi na vodu a pěnidlo, takže vyjíždí i k požárům vozidel,“ připomněla Fliegerová. Ocenila současně, že nové vozidlo nabízí nejen vyšší rychlost, ale také lepší bezpečnost posádky. K té přispívají i modročervené majáky, kdy kombinace obou barev zajišťuje lepší viditelnost při hustém dešti, sněžení nebo v mlze. U Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje je tato verze vyžita po třetí – dosud ji dostaly Škoda Yeti vyšetřovatelů a cisterna nově pořízená do Mladé Boleslavi.

Zásahový vůz má mnohem bohatší výbavu než jen hydraulickou vyprošťovací techniku. Z dalších pomůcek Fliegerová vyzdvihla především izolační dýchací přístroj pro ochranu zasahujících hasičů, zdravotnický batoh i s automatizovaným externím defibrilátorem, páteřovou deskou, vakuové dlahami a nosítka, ale také pneumatické vaky s ovládáním, teleskopický žebřík či přenosné hasicí přístroje.