Devětadvacet studentů Škoda Academy již začalo pracovat na novém voze. Od školního roku 2013/2014 vytvářejí studenti pod dohledem svých učitelů v rámci projektu studentského vozu své vlastní vysněné auto – od počáteční fáze až po hotový unikátní automobil. Dostává se jim také podpory z mnoha různých oddělení Škoda Auto, například z oblasti designu a technického vývoje. Podrobnosti o devátém studentském voze, jako je výběr výchozího modelu, název nebo zaměření přestavby, budou zveřejněny během následujících měsíců.
„Studentský vůz je již devět let nedílnou součástí výuky Škoda Academy. Skvělý týmový duch, nadšení našich mladých talentů a jejich smysl pro detail mě nikdy nepřestanou fascinovat. Díky našemu projektu získávají žáci praktické zkušenosti z každé fáze vývoje vozu. Získávají rovněž nové vědomosti a cenný vhled do řady různých oddělení společnosti. Už se velmi těším na studentský vůz číslo devět a přeji všem zúčastněným hodně zábavy a úspěchů při práci na tomto skvělém projektu,“ uvedla Maren Gräf, členka představenstva Škoda Auto za oblast Lidé a kultura.

„S velkým očekáváním letos poprvé zblízka sleduji naše svěřence při vývoji devátého studentského vozu. V tomto projektu mohou naši mladí talenti zúročit vše, co se naučili v předchozích letech. Zároveň procházejí ideální průpravou pro kariéru v naší společnosti. Tento projekt dává studentům možnost udělat si s velkým předstihem reálnou představu o náplni práce široké škály pozic ve Škoda Auto. Naši studenti tak mohou objevit nové oblasti zájmu a následně učinit první rozhodnutí o tom, kde by chtěli v budoucnu pracovat a uplatnit své nadání,” řekl Maren Kabowski-Ciecior, vedoucí Škoda Akademie.
První předchůdci studentských vozů z roku 1975
Studenti odborného učiliště Škoda Auto dosud pod vedením svých učitelů navrhli a postavili osm studentských vozů Škoda. Více informací o předchozích studentských projektech naleznete ZDE. Na osmém studentském voze Škoda Afriq se poprvé podílel i tým Škoda Motorsport. Prvními předchůdci tohoto inovativního projektu, jediného svého druhu v České republice, byly čtyři kusy vozu Škoda Buggy typ 736, které v roce 1975 ručně postavili studenti firemního odborného učiliště pro právě vznikající autokrosovou scénu v tehdejším Československu.

Škoda Auto
- se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
- usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonemzařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
- směřuje na pozici nejúspěšnější evropské automobilky na důležitých růstových trzích jako je Indie a severní Afrika;
- v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq;
- v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 tisíc vozů;
- je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
- v koncernovém svazku samostatně vyvíjí a vyrábí vedle vozů také komponenty jako motory a převodovky;
- provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvímkoncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
- zaměstnává celosvětově 45 tisíc pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.