Devětadvacet studentů Škoda Academy již začalo pracovat na novém voze. Od školního roku 2013/2014 vytvářejí studenti pod dohledem svých učitelů v rámci projektu studentského vozu své vlastní vysněné auto – od počáteční fáze až po hotový unikátní automobil. Dostává se jim také podpory z mnoha různých oddělení Škoda Auto, například z oblasti designu a technického vývoje. Podrobnosti o devátém studentském voze, jako je výběr výchozího modelu, název nebo zaměření přestavby, budou zveřejněny během následujících měsíců.

| Video: Youtube

„Studentský vůz je již devět let nedílnou součástí výuky Škoda Academy. Skvělý týmový duch, nadšení našich mladých talentů a jejich smysl pro detail mě nikdy nepřestanou fascinovat. Díky našemu projektu získávají žáci praktické zkušenosti z každé fáze vývoje vozu. Získávají rovněž nové vědomosti a cenný vhled do řady různých oddělení společnosti. Už se velmi těším na studentský vůz číslo devět a přeji všem zúčastněným hodně zábavy a úspěchů při práci na tomto skvělém projektu,“ uvedla Maren Gräf, členka představenstva Škoda Auto za oblast Lidé a kultura.

„S velkým očekáváním letos poprvé zblízka sleduji naše svěřence při vývoji devátého studentského vozu. V tomto projektu mohou naši mladí talenti zúročit vše, co se naučili v předchozích letech. Zároveň procházejí ideální průpravou pro kariéru v naší společnosti. Tento projekt dává studentům možnost udělat si s velkým předstihem reálnou představu o náplni práce široké škály pozic ve Škoda Auto. Naši studenti tak mohou objevit nové oblasti zájmu a následně učinit první rozhodnutí o tom, kde by chtěli v budoucnu pracovat a uplatnit své nadání,” řekl Maren Kabowski-Ciecior, vedoucí Škoda Akademie.

První předchůdci studentských vozů z roku 1975

Studenti odborného učiliště Škoda Auto dosud pod vedením svých učitelů navrhli a postavili osm studentských vozů Škoda. Více informací o předchozích studentských projektech naleznete ZDE. Na osmém studentském voze Škoda Afriq se poprvé podílel i tým Škoda Motorsport. Prvními předchůdci tohoto inovativního projektu, jediného svého druhu v České republice, byly čtyři kusy vozu Škoda Buggy typ 736, které v roce 1975 ručně postavili studenti firemního odborného učiliště pro právě vznikající autokrosovou scénu v tehdejším Československu.

Škoda Auto

- se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;

- usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonemzařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;

- směřuje na pozici nejúspěšnější evropské automobilky na důležitých růstových trzích jako je Indie a severní Afrika;

- v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq;

- v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 tisíc vozů;

- je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;

- v koncernovém svazku samostatně vyvíjí a vyrábí vedle vozů také komponenty jako motory a převodovky;

- provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvímkoncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;

- zaměstnává celosvětově 45 tisíc pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.