"Díky přidaným recitativům s Kamilem Střihavkou se nám podařilo vytvořit středoevropskému divákovi velmi srozumitelnou operu, inspirovanou Tibetskou knihou mrtvých, bez toho, že by ztratila cokoliv z obrovské imaginativnosti původního symfonicko-rockového Barda Thödol," popsala Forest.
Představení předcházela vernisáž výstavy fotografií z Nepálu, Himalájí či Tibetu od poutníka, cestovatele a fotografa Jaroslava Havlíka. Kmotrem se stal do Barda nově obsazený Střihavka. Expozici nyní mohou zájemci zhlédnout ve foyer divadla.
Následovalo vystoupení Jiřího Káše a skladatele a uměleckého šéfa RockOpery Praha Milana Steigerwalda. Dvojice zahrála divákům na handpan, exotický nástroj ve tvaru UFO, který se nyní snaží divadlo zpopularizovat a s nímž Steigerwald plánuje více experimentovat ve své hudební tvorbě.
"Obnovenou premiéru Barda Thödol provázely také úsměvné situace. Herečka Michaela Hradecká, která v jednu chvíli stane na jevišti prakticky nahá, byla krátce po porodu a během představení odbíhala kojit," vypráví Forest.
Bardo Thödol je symfonicko-rocková opera Milana Steigerwalda a Pavly Forest, inspirovaná Tibetskou knihou mrtvých a dílem Carla Gustava Junga Duše moderního člověka. Vypráví o horolezci, který zahyne při výstupu na horu a který musí absolvovat náročnou cestu posmrtným životem, aby se mohl znovu zrodit jako rocker.
Autor: Vítězslav Metlák
Děkujeme za příspěvek a neváhejte nám i vy posílat ty vaše!