Jako v minulých letech se výtěžek skládá ze startovného a příspěvku společnosti Škoda Auto, která za každý zdolaný kilometr trati uhradí částku 20 korun. Teribear je symbol Nadace Terezy Maxovédětem, která akci v Mladé Boleslavi s podporou automobilky pořádá.

Protože letošní ročník proběhne virtuálně, je setkání v Mladé Boleslavi jedinečnou příležitostí ke společné osobní účasti. Na start v parku Štěpánka postaví Škoda Auto vlastní tým a k účasti zve nejen nejširší veřejnost, ale i rodinné příslušníky a přátele zaměstnanců, z nichž mnozí se přihlásili také jako dobrovolníci pro organizaci sportovního setkání.

„Škoda Auto a Teribear patří pevně k sobě a těšíme se na start letošního ročníku. Již devět let je tato běžecká akce mimořádným symbolem týmového ducha, pospolitosti a společenské angažovanosti. Proto je nám podpora akce velmi blízká a stala se nedílnou součástí našeho společenského závazku. Přeji všem účastníkům hodně zábavy a jsem opravdu zvědavá, jaké částky nakonec společně dosáhneme pro dobrou věc,“ řekla Maren Gräf, členka představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Lidé a kultura.

„Atmosféra happeningu Teribear byla v Mladé Boleslavi vždy skvělá. Nejen, že se zde pokaždé naběhalo za jeden den více než na probíhající akci v Praze, ale také se společně podařilo získat významnou částku na pomoc dětem, za což jsem moc ráda. Těším se opět na viděnou,“ uvedla Tereza Maxová, patronka a zakladatelka nadace.

Teribear hýbe Mladou Boleslav

Charitativní happening se po čtyřech letech vrací do Mladé Boleslavi, sídla automobilky, která tuto oblíbenou sportovní akci podporuje od roku 2015, kdy proběhl první ročník. Nadace Terezy Maxové dětem a společnost Škoda Auto vybraly pro trať přírodní prostředí parku Štěpánka, který je dobře dostupný a nabízí vhodné podmínky jak pro pravidelné běžce, tak pro příležitostné sportovce či chodce. Nenáročný okruh je dlouhý přibližně 1,2 kilometru. Zájemci se mohou přihlásit na stránkách Nadace Terezy Maxové dětem ZDE.

Jedná se o příležitost pro společný pohyb na jednotné trati, protože další kilometry budou letos účastníci díky virtuální podobě happenningu sbírat ve dnech 14. až 23. září již jen individuálně do aplikace viRACE pomocí telefonu či chytrých hodinek.

Principem akce není dosáhnout nejrychlejšího času, ale podle svých možností urazit co nejdelší vzdálenost - ať už během nebo chůzí. Zdolaný úsek se zaznamenává elektronicky, protože vedle startovného právě celková vzdálenost určí výši příspěvku automobilky.

Vybrané finanční prostředky využije Nadace Terezy Maxové dětem v dětských domovech v Mladé Boleslavi a okolí na podporu a oživení kontaktu tamních dětí se svou rodinou, což je jeden z předpokladů pro úspěšný návrat z ústavní péče do rodinného prostředí.

| Video: Youtube

Do happeningu se rovněž zapojí zástupci z místních škol, sportovních klubů nebo neziskových organizací působících v mladoboleslavském regionu.

Škoda Auto pomáhá dětem dlouhodobě
Podpora sociální a zdravotní oblasti patří mezi nejvýznamnější součásti společenské odpovědnosti automobilky Škoda Auto, a to jak na republikové úrovni, tak v regionech s výrobními závody. Škoda Auto dále spolupracuje například více než 20 let s organizací Zdravotní klaun, která pomáhá hospitalizovaným a dlouhodobě nemocným dětem či seniorům.