Letošní školní rok pro náš tým nezačal moc pozitivně. Po neúspěchu na plzeňském a hubálovském závodě kluci pochopili, že úspěch není jen o účasti a zábavě, ale je to o dřině, snažení, trénovaní a týmové spolupráci. A teprve po hodinách oddřených na stavbě, ladění, testování, seřizování a vylepšování se možná povede připravit kvalitní závodní auto. A to samozřejmě není všechno. Dobrý vůz potřebuje dobrého řidiče a vytrvalostní závod minimálně dva. Když se toto podaří, není to pořád všechno, protože dobré auto s dobrými řidiči se neobejdou bez kvalitního a rychlého servisu. A to se letos v týmu RC Racing Hubálov podařilo. Perfektně fungující závoďák s dobrými řidiči, servis s rychlým pit stopem a perfektně provedenými opravami v kombinaci s výbornou komunikací mezi řidiči a servisním zázemím je kombinace, která má veliký potenciál na dobré umístění.

Tým RC Racing Hubálov vybojoval i přes nepřízeň osudu první místoTým RC Racing Hubálov vybojoval i přes nepřízeň osudu první místoZdroj: Jan Janíček

Při nedělním tréninku jsme pořádně otestovali auto a drobné úpravy kluci stihli udělat ještě večer. Ráno po snídani jsme se vydali do Trojhalí Karolína, kde má být v poledne odstartován republikový závod Horizon Hydrogen Grand Prix, což je čtyřhodinový závod RC modelů aut v měřítku 1:10 s palivovým vodíkovým článkem. Na tento závod přijel RC Racing Hubálov v sestavě Jaroslav Neumann, Michal Ferkl, Zdeněk Kriml a Vojtěch Fürch. Dopoledne nás čekala technická přejímka, kontrola baterií, focení aut, prezentace týmů a rozprava s řidiči před startem. Start byl netradiční, začalo se pomalou jízdou za safety car, za kterým se všech osmnáct závodních vozů plynule zařadilo a po jednom kole safety car zajela do pit stopu, což byl signál, společně se sirénou a závod odstartoval.

Od začátku byl závod velice vyrovnaný. Po devadesáti minutách závodu jsme drželi první místo. Přibližně v polovině závodu jeden z komisařů nesprávně vyhodnotil situaci a při vstupu na dráhu šlápl na naše auto, které zrovna projíždělo kolem. Došlo k poškození našeho vozu a mechanici se vrhli na opravu. Zlomené sloupky, uvolněný držák hydrosticku bylo potřeba okamžitě vyřešit. Kluci dokázali opravu zvládnout velmi rychle a to v čase 11:34.995. Při průměru cca 20 sekund na kolo to bylo pro nás 34 kol zdržení. Z prvního místa jsme se propadli na osmé.

Tým RC Racing Hubálov vybojoval i přes nepřízeň osudu první místoTým RC Racing Hubálov vybojoval i přes nepřízeň osudu první místoZdroj: Jan Janíček

Tým se rychle rozhodl nasadit za volant ovladače Jardu s tím, že pojede tak, aby se ztráta co nejvíce snížila, a to se dařilo. Zdeněk s Michalem v pit stopu podávali skvělé výkony stejně jako Vojta s Jardou u volantu. Po dvou a půl hodinách závodu jsme se dokázali vytáhnout na třetí místo. O přední pozice byl velice tvrdý a vyrovnaný boj. Po třetí čtvrtině závodu jsme byli na čtvrtém místě. Třicet minut před koncem jsme vybojovali druhé místo se ztrátou osmi kol. Dokonce si tým Volt@ge náskok zvětšil na 12 kol. Přibližně dvanáct minut před koncem jsme se dostali na první příčku, v zádech jsme měli Werk Team, což nás dost trápilo, protože tento tým již třikrát tento závod vyhrál. Klukům se podařilo udržet klid, nedělat zbytečné chyby a na první pozici dojet až do konce.

Jelikož jsme poslední hodinu závodu nespustili z našeho vozu oči, tak jsme si ani nevšimli, že se naši kamarádi, HC Verva Racing Team 44, propadli díky technickým problémům na šesté místo, což z osmnácti týmů z celé republiky není špatný výsledek. Náš tým teď čeká hodně práce, protože tento úspěch nás posunul na světové finále, které se koná 4. června 2022 v Nizozemsku.

Autor: Jan Janíček

Děkujeme za příspšvek a gratulujeme k úspěchu!