Charitativní sbírka na pomoc rodinám obětí z řad pracovníků sociálních služeb, kteří během pandemie covid- 19 bojovali proti šíření viru, vynesla celkem 1 750 000 korun. Společnost Škoda Auto podpořila sbírku částkou 1 milion korun. Koncert bylo možné sledovat na stránkách Škoda Storyboard, na oficiálním YouTube kanálu značky Škoda a živě jej přenášela také Česká televize na programu ČT art.

Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Děkuji všem, díky kterým se benefiční koncert České filharmonie mohl uskutečnit, především pak všem hudebnicím a hudebníkům v čele s šéfdirigentem Semjonem Byčkovem a také České televizi za online vysílání a přenos. Tento koncert nebyl jen oslavou 30. výročí spojení společnosti Škoda Auto a koncernu Volkswagen, ale podařilo se nám také vybrat více než 1,7 milionu korun na pomoc rodinám obětí pandemie covid-19. Jsem vděčný za to, že jsme jako Škoda Auto mohli také přispět.“

Vybrané prostředky podpoří rodiny pracovníků v českých sociálních službách, kteří v uplynulém roce podlehli onemocnění covid-19 v první linii, například při péči o starší spoluobčany, hendikepované či dlouhodobě nemocné. Ve spolupráci s Asociací poskytovatelů sociálních služeb, Nadací Via, Českou lékařskou komorou a lékařskými odbory mohli lidé během koncertu přispět na transparentní účet formou DMS či prostřednictvím call centra. Škoda Auto sbírku během večera podpořila vkladem 1 milionu korun.

České filharmonie si pod taktovkou šéfdirigenta Semjona Byčkova připravila díla Petra Iljiče Čajkovského, Georgese Bizeta, Antonína Dvořáka, Camille Saint-Saënse či Alessandro Marcella. Partnerství Škoda Auto a České filharmonie, jednoho z nejúspěšnějších světových orchestrů, se úspěšně rozvíjí již od roku 1993 a patří k pilířům kulturního sponzoringu české automobilky.

Autor: Vítězslav Kodym