Vlaky jezdily zpočátku třikrát týdně, od 10. července do 31. srpna pak jezdily denně. V září se vrátily k frekvenci třikrát týdně. „Průměrná obsazenost spojů byla více než 90 procent při kapacitě 500 až 560 cestujících na spoj,“ sdělil dnes mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Většina spojů byla podle něj vyprodaná, zhruba polovina cestujících využila návazné autobusy, které rozvážely rekreanty po pobřeží.

Siemens Vectron v barvách RegioJetu.
První jízda Regiojetu k Jadranu: pivo, dortíky i zpozdění. Ale vše bez problémů

Většina cestujících cestovala z a do stanic na území České republiky, přibližně 10 procent jízdenek se prodalo z a do Bratislavy.

Cestující si vybírali z několika druhů vozů – lůžkové kupé pro jednotlivce i pro skupiny, tichá kupé, kupé se sedačkami nebo cestování ve vozech Astra. Jako doplňkovou službu si cestující mohli objednat také přepravu jízdního kola.

Přes půl milionu Čechů v Chorvatsku

Podle vyjádření RegioJetu v tiskové zprávě se vlakové spoje do Chorvatska staly „z hlediska intenzity poptávky nejúspěšnější novou trasou, kde RegioJet začal jezdit“. RegioJet přitom vůbec poprvé na provozu svých spojů spolupracoval se státními dopravci, a to v Chorvatsku a Slovinsku.

Chorvatské turistické sdružení v pondělí oznámilo, že letos strávilo dovolenou v Chorvatsku přes půl milionu Čechů. Vlaky RegioJetu si tak ukrojily z této typicky automobilové destinace zhruba šestiprocentní podíl.

Hraniční kontrola na česko-slovenských hranicích.
Pravidla pro cestu na Slovensko jsou hotová: karanténa, testy, nařízení, výjimky