Historicky nejžádanější sportovní kupé světa se během víkendu představilo návštěvníkům pražské výstavy Legendy v plné kráse své sedmé generace. Nový Ford Mustang bude v Evropě dostupný výhradně s osmiválcovým pětilitrovým zážehovým agregátem.

Auto si, společně s dalšími novinkami představenými na Legendách, můžete prohlédnout v komentované fotogalerii u článku.

„Parametry zatím zveřejněny nebyly, ale určitě naroste točivý moment,“ prozradil při premiéře šéf tuzemského zastoupení značky s modrým oválem Libor Beneš.

Auto dorazí na trh v závěru roku, ceny by měly být odtajněny již během léta. „Dorazí souběžně jak verze kupé, tak rovněž varianta s plátěnou stahovací střechou. Navíc také sportovnější verze, která bude mít označení Dark Horse a na její karosérii se poprvé v historii objeví symbol koňské hlavy z čelního pohledu,“ dodal Beneš.

Zákazníci budou mít stále možnost volby také mezi šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou s deseti stupni. Zajímavostí v interiér je jednak dvojitý vzájemně propojený displej a jednak parkovací brzda, která se sice tváří jako mechanická, ale ve skutečnosti je elektrická. Podle dostupných informací bude jednou z jejích funkcí také usnadnění jízdy driftem.

  • Na první seznámení se s verzí Dark Horse se můžete podívat na videu:
| Video: Youtube

Hyundai Kona jako plnohodnotné rodinné auto

Jestliže minulá generace crossoveru Hyundai Kona byla pokládána a zdařilé, ale poněkud malé auto, o té právě přicházející to už platit nebude. Jak jsem zjistil přímo při pražské premiéře, interiér vypadá velmi prostorně a vzdušně a za zadními sedačkami už je téměř "kombíkový" kufr. Jeho kapacita dosahuje 466 litrů.

Potěšitelná je také možnost ho postupně zvětšovat díky opěradlům zadních sedaček rozčleněných v poměru 40:20:40. Vzadu si již bez problémů sednou i lehce nadprůměrně urostlí dospělci nebo dlouhonozí puberťáci.

Základní variantu pohání litrový přeplňovaný tříválec, který má výkon 120 koní. Spojen je se šestistupňovou manuální převodovkou. V základní výbavě nové Kony je vždy integrována navigace, jejíž mapa se promítá na 12,3 palců velký displej.

Auto je možné na dálku odemykat, zamykat či startovat na dálku pomocí aplikace v telefonu. Dále je součástí základní výbavy Comfort také manuální klimatizace, přední a zadní parkovací senzory, zadní kamera, tempomat, bezklíčkové odemykání a startování.

Mezi dalšími motorizacemi budou jak čtyřválcová šestnáctistovka, tak full hybrid 1,6 GDI. Plně elektrická verze se dostaví na trh v srpnu. Vyrábět se bude opět v české továrně Hyundai Motors v Nošovicích.

Mercedes ukázal i novou třídu E - ten správný vůz s třícípou hvězdou

Mercedes-Benz má ve své nabídce velmi širokou škálu modelů. Ovšem pouze třída E je pokládána za etalon v segmentu manažerských sedanů. Nyní měří na délku 495 centimetrů a díky nárůstu rozvoru o dva centimetry je uvnitř znatelně více prostoru pro cestující.

Pod kapotou budou zatím elektrifikované čtyřválce, ale počítá se stále ještě i se šestiválci. V interiéru je nová varianta kokpitu, kde řidič má samostatný digitální přístrojový štít a další dva displeje (středový a spolujezdcův) jsou spojené do jednoho celku.

Více emocí nabízely v expozici nové modely AMG. Například C 63 AMG využívá historicky nejsilnější čtyřválec (477 koní) spojený s elektromotorem vzadu. Dohromady je výkon 680 koní.

Doslova úchvatně vypadá design speciální edice SL 63 AMG, kterou Mercedes vzdává hold motorsportu. Na stříbrno-černém laku se nacházejí hvězdy a karosérii zdobí zeleno-modré lišty.