Design vozů japonské automobilky Mazda je elegantní i sportovní současně. Platí to rovněž o novince CX-60. Sportovnost u ní zajišťuje třeba dlouhá kapota, štíhlý boční profil i úzké světlomety vpředu i vzadu. Všechny křivky na karosérii přitom plynou ladně, nenásilně…
Přesvědčit se o tom můžete při prohlížení snímků v naší fotogalerii.
O interiérech této značky by se daly psát diplomové práce. Osobně je, mezi značkami, které produkují vozy určené pro široké masy, pokládám za jasně nejlepší. Jak z estetického, tak i praktického hlediska. Zejména v případě exemplářů v nejvyšších stupních výbav (což byl také případ tohoto zkoušeného vozu) se navíc přidávají velmi kvalitní materiály a nápadité precizní zpracování.
Například na palubní desce byl textilní dekor sešit speciálním křížovým stehem, dokonalé řemeslné zpracování jsem obdivoval také u kovových ozdobných lišt na dveřích.
Videotest českého prostředí si můžete prohlédnout zde:
Pro řidiče je příjemné, že všechny důležité ovládací prvky jsou na správných místech a navíc v klasickém fyzickém provedení. Nejen panel klimatizace, ale také středový tunel obsahují tlačítka a otočné ovladače. To platí také o systému pro využívání funkcí multimediálního systému.
Na druhou stranu to neznamená, že by se Mazda zuby nehty držela starých principů. Například sedačka i volant se vám nastaví do správné pozice, když naklikáte do systému svoji tělesnou výšku. Také si díky kameře na palubní desce zapamatuje řidiče a vždy, když usedne ten který člověk na sedačku řidiče, upraví pozici podle jeho dřívějšího nastavení.
Mazda CX-60 na délku měří čtyři a tři čtvrtě metru, což už ho řadí mezi větší rodinná SUV. To by mohlo slibovat velký prostor i vzadu, úplně pravda to však není. Větší dospělci se sem vejdou již bez rezervy před koleny.
Nabíjejte a budete jezdit levně
Kufr již má solidní kapacitu. Vadila mi jen absence schránky pod podlahou, kam by se daly uložit dobíjecí kabely.
Tato testovaná verze Mazdy CX-60 má totiž pohonné ústrojí typu plug-in hybrid. To znamená, že do její vysokonapěťové baterie se dá z elektrické sítě dobít téměř 18 kWh. Pouze na tuto zásobu energie auto umí ujet, jak jsem si ověřil v příjemných jarních teplotách v městském provozu, zhruba pět desítek kilometrů.
Pak už se do práce ve významné míře zapojí spalovací motor, kterým je zážehový atmosférický čtyřválec se zdvihovým objemem půltřetího litru. Dohromady spalovací a elektrické pohonné ústrojí disponují potenciálem 328 koňských sil, což znamená, že silnější Mazdu v současnosti nekoupíte. Navíc má také pohon všech kol.
Bohužel sladění agregátů s převodovkou není úplně příkladné. Poměrně často, zejména při jízdě nízkou rychlostí posádka zaznamenala cukání a také se občas ozval zvláštní nepříjemný zvuk.
Plusy:
+ design
+ ergonomie a zpracování interiéru
+ možnost získání elektrických SPZ
Mínusy:
- sladění motorů a převodovky
- menší prostor na zadních sedadlech
- spotřeba po vybití baterie
Pokud se vydáte na delší trasu a začnete spotřebu měřit od okamžiku, kdy je už baterie vybitá, budete mít cíli na palubním počítači údaj o spotřebě kolem osmi až devíti litrů. Na dálnici pak apetit roste dokonce nad hranici 9 litrů.
Pokud budete chtít využívat ve větší míře sílu motorů, podvozek se tomu nikterak bránit nebude. I v rychlejším tempu auto příkladně neutrálně vykružuje oblouky, málo se naklání a neznejistí ani při náhlých změnách směru. Jen na brzdách je cítit přece jen větší hmotnost, která je dána zdvojením pohonného ústrojí v útrobách.
Lépe se Mazda cítí na vozovkách s kvalitním povrchem. Na těch proděravělých už může vinou tužšího naladění odpružení cestující trošku natřásat.
Základní technická data
-
Karosérie: pětimístné pětidveřové SUV - Motory/Spotřeba: Plug-in hybrid 2,5/328 koní 1,5 litru + 23 kWh, vznětový šestiválec 3,3/200-254 koní – 4,9-5,3 litru
- Převodovka: osmistupňová automatická
- Vnější rozměry: 4 745/1 686/ 2134 mm
- Rozvor: 2870 mm
- Zavazadlový prostor: 570-1726 l
- Max. rychlost 200-219 km/hod
- Zrychlení 5,8-8,4 s
- Ceny: od 1 257 590 Kč