Stavět se v Korintském zálivu v Řecku začalo v roce 1998 a hotovo bylo těsně před letními olympijskými hrami v Aténách v roce 2004.

Most šetří nemalé množství času. „Zatímco dříve se bylo možné dostat z Ria do Antirria s pomocí trajektu za 45 minut, nyní řidiči zdolají trasu za zhruba pět minut,“ uvedl odborný web Bridgeinfo.

Zdroj: Youtube
 

Celý projekt byl obří výzvou moderního stavitelství. „Projektanti i stavitelé se museli vypořádat s hlubokou vodou, nestabilní zeminou, rizikem zemětřesení a silnými větry,“ uvedla ve své studii věnované mostu trojice odborníků Jacques Combault, Pierre Morand a Alain Pecker.

Mostovka o šířce necelých 30 metrů je položena na čtyřech pylonech, vzdálenost mezi nimi činí více než půl kilometru. Jsou ze železobetonu, nacházejí se ve výšce od 25 do 45 metrů nad hladinou moře. Hlavy pylonů jsou však ve výšce až 160 metrů nad mořem. K nim byla připevněna podpěrná lana.

KVÍZ: Co kus to unikát. Znáte nejzajímavější mosty v Česku?

„Na stavbu mostu zhotovitelé použili celkem 250 tisíc metrů krychlových betonu, 14 tisíc tun oceli a 4 500 tun kabelových vzpěr,“ informoval odborný web Roadtraffic-technology.

Na materiálu se opravdu šetřit nemohlo. Most totiž musí odolat zemětřesení o síle 7,5 stupně Richterovy škály. Tedy takové pohromě, jaká například v roce 2020 zasáhla turecký Izmir, kdy zahynulo na 16 tisíc lidí. Dále by pro něj neměl být nijak fatální náraz tankeru o hmotnosti 180 tisíc tun a jedoucího 30 kilometrů v hodině. Bez potíží odolá i větru o síle 250 kilometrů v hodině. Tedy ještě silnějšímu, než představuje tuzemský rekord – 216 km/h, který byl naměřen na Sněžce během řádění orkánu Kyrill v roce 2016.