Vloni touto dobou se Marek Tomíšek a David Kazda, dva pravidelní účastníci Škoda Economy Run a zároveň řidiči, kteří se i mimo soutěže v úsporné jízdě snaží jezdit co možná nejekonomičtěji, chystali na cestu na nejsevernější místo Evropy, na Nordkapp. Chtěli tam s Octavií 1,6 TDI dojet na pouhé dvě nádrže.

To se nakonec nepodařilo. Hranici polárního kruhu však pokořili. Letos je Marek Tomíšek odhodlaný Nordkappu dosáhnout.


Rok se s rokem sešel a opět se blíží vaše cesta na sever a zase zpátky. Co bude letos jinak?
Letos bude jinak spousta věcí. Například pojedeme s jiným autem a i v jiné sestavě, protože David Kazda letos jet nemůže. Budeme mít také doprovodné vozidlo, což nám mnohé usnadní. Ale i pomyslnou laťku máme posazenou trochu výše.

Už vloni jste se těšili na Octavii Greenline a letos v ní na expedici hodláte vyrazit. Jaké s ní za uplynulý rok máte zkušenosti?
Octavii GreenLine jsem týden testoval, a to i v běžném provozu. Na horní hranici rychlostních limitů jsem s ní jezdil okolo 4 litrů na 100 kilometrů, což je vzhledem k častým jízdám po Praze i po dálnici rychlostí 130 kilometrů v hodině skvělý výsledek. Jsem přesvědčený, že to je hlavně zásluhou „šestikvaltu", a věřím, že při extrémně úsporné jízdě se dostaneme pod 3 litry.

Pojedete stejnou trasou, nebo už vám předchozí zkušenost nějaký ten kilometr ušetří?
Trasa bude podobná, přes Německo si chceme ale část trasy zkrátit. Sice půjde jen o pár kilometrů, ale hlavně se tím vyhneme kritické dálnici.

Budete se snažit uspořit každý kilogram nákladu a zároveň náklady na cestu? Opět vás čeká stan, vařič a tak podobně?
Jak už jsem zmínil, letos díky doprovodnému vozu povezeme pouze to nejnutnější, což by mělo být na výsledku také znát. Ani stan a vařič letos nepovezeme, budeme se snažit vyhledávat levnější místní ubytování i stravování.

Takže letošní expedice bude o poznání komfortnější zážitek. Povězte, jakého zájmu se vůbec dočkala vaše loňská cesta? Získali jste díky tomu sponzory, kteří vám aktuální expedici ulehčí?
Loňská expedice se dočkala poměrně velkého ohlasu a vyjednávání bylo díky tomu samozřejmě mnohem jednodušší, jelikož už jsme mohli ukázat loňský výsledek.

Kdy zapečetíte nádrž a vydáte se na cestu?
Pokud se nic nezmění, tak by měl být start podobně jako loni začátkem srpna, konkrétně druhého a to opět v Praze.

Berete s sebou i něco na oslavu?
Bylo by dobré něco připravit, ale pivo, které jsme s sebou měli minule, to nebude. Na Nordkappu jsme na studené pivo chuť neměli. Takže budeme muset zvolit něco, co zahřeje.