Jaroslav Pekárek se v pátek po práci chystal s rodinou na hory. Z práce odešel už ve 13 hodin, aby se vyhnul zácpě na dálnici. Nebylo mu to však nic platné. Jeho vůz uvízl v koloně krátce za nájezdem na D10 a hlemýždím tempem se posunoval desítky minut až za sjezd na Bakov nad Jizerou.

Čtěte také: Hlavní tah na Mělník uzavřela nehoda čtyř vozidel

Důvodem hustého provozu na úseku dálnice D10 mezi Mladou Boleslaví a Bakovem je aktuálně další etapa postupné výměny svodidel, která trápila řidiče už v loňském roce, kdy se k ní v létě přidaly další práce na některých úsecích. Zejména při páteční špičce se však nyní z dálnice stává místo, kde nervy tečou a pokuta za rychlou jízdu rozhodně nehrozí.

Práce na svodidlech probíhají mezi 52. a 54. kilometrem, a to v obou směrech. Na svodidlech se však pracuje i za hranicí Mladoboleslavska, jižně od Brandýsa nad Labem. Zde je však vozovka zúžena jen na 500 metrech, a kolony se tak netvoří zdaleka tak dlouhé jako u Bakova.

„Ráno, když všichni míří do Prahy za prací, se tam auta štosují, ale nezastavují se. Není to tak hrozné," hodnotí Tomáš Ježek.

Oba jmenované úseky mají být hotové do 2. dubna. S příchodem jara však již budou mít silničáři připravené harmonogramy oprav a ve velkém se rozběhne flastrování silnic vyšších tříd i místních komunikací. Není pochyb o tom, že vzhledem k letošní zimě by se řidiči měli obrnit trpělivostí.

Čtěte také: Dýcháme vzduch plný škodlivin? Překvapivě ne