Příznivce značky Škoda čeká rok velmi bohatý na události a první zprávy hovoří o tom, že se rozhodně bude nač dívat. Nový kabát totiž dostane hned několik modelů.

V první řadě se letos veřejnosti představí nová Škoda Yeti, malé SUV, které je na trhu od roku 2009 a jeho úspěch automobilce naznačil, že právě po cestě SUV by se měla vydat. Skutečnost, že i po sedmi letech od uvedení je o něj stále zájem, byla v tomto ohledu rozhodující. Facelift, tedy nový výraz, však dostane také Citigo nebo Rapid.

Množí se také otázky, jak vidí automobilka budoucnost nejnovějšího modelu Škoda Kodiaq. Velké, až sedmimístné SUV dorazí k prvním zákazníkům sice až koncem února, dosavadních 2500 objednávek však vysílá jasný signál, že o tento vůz bude zájem, a tak je jasné, že firma bude ještě uvažovat přinejmenším o jeho sportovní verzi. V Číně už je potvrzená výroba Kodiaqa v karosářské úpravě kupé, Evropa zatím na definitivní rozhodnutí čeká automobilka mlčí a konstatuje, že aktuálně se plně zaměřuje na bezproblémové uvedení nového modelu na trh.

Vlajkovou lodí značky s okřídleným šípem ve znaku však zůstává Škoda Superb. Právě tento model by měl být v dohledné době prvním sériově vyráběným vozem, jehož pohon bude výhradně elektrický. Ale nepředbíhejme. V hybridní verzi kombinující spalovací motor s elektromotorem se Superb představí v roce 2019.

„Vůz s čistě elektrickým pohonem by pak měl následovat v krátkém časovém odstupu," potvrzuje Zdeněk Štěpánek z podnikové komunikace.

Zkušenost s elektromotory nebude pro Škodu úplně nová. Ještě předtím, než nový předseda představenstva Bernhard Maier v loňském roce oznámil, že značka bude do roku 2025 sériově vyrábět hned čtyři modely poháněné výhradně elektřinou, už škodováci sbírali zkušenosti se Škodou Octavií GreenE-Line, které byla ovšem vyrobena jen malá série. Vývoj elektromotorů určených pro sériovou výrobu však má nyní v automobilce podle informací Boleslavského deníku hlavní prioritu.

Kupředu se tak bude letos posouvat i technologické a výrobní zázemí automobilky. Včera byl zahájen provoz v nové lisovně s denní kapacitou až 23 tisíc výlisků pro různé modely. Na místě staré a delší dobu opuštěné lisovny vyrostla moderní linka.

Nyní je otázkou, kdy se automobilka pustí do modernizace lakovny, která je aktuálně „nejužším hrdlem" celého výrobného procesu. Žádné rozhodnutí však v této věci zatím nepadlo.

Buduje se také v areálu technického vývoje na Ptácké ulici. Česana se rozrůstá už od července roku 2015 a nová část motorového centra by měla být právě v letošním roce definitivně dostavěna.

Celková investice do nového objektu se vyšplhala na 6,4 milionů eur, investice do technologií a vybavení si vyžádala dalších pět milionů eur.