VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto potvrdila rekordní zisky! Tržby přesáhly 222 miliard korun!

Mladá Boleslav/ Mladoboleslavská Škoda Auto loni dosáhla nejlepšího výsledku v historii. Prodala 630 032 aut a zisk zvýšila o 40 procent na 19,9 miliardy Kč. Utržila 222 miliard. Škoda je jednou z nejvýznamnějších firem Česka, která se významně podepisuje i na celkové kondici ekonomiky.

13.3.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ilustrační foto - Archiv

I přes stagnaci západoevropského trhu dokázala značka navýšit objemy prodeje a potvrdila svou stabilní pozici ve středoevropském regionu. Dále kontinuálně expandovala na nových trzích a v závěru roku vstoupila v pořadí na již stý světový trh a dosáhla nejlepších prodejních výsledků v historii, které se odrazily také v rekordní úrovni hospodářských výsledků. Tržby za skupinu vzrostly o 9,0 % na 222,0 miliard Kč, operativní výsledek s hodnotou 19,8 mld. Kč meziročně vzrostl o 35,5 %. V roce 2007 tak Skupina Škoda Auto dosáhla 19,9 miliard Kč konsolidovaného výsledku před zdaněním (meziročně 39,9 %). Pozitivně se také vyvíjela čistá likvidita ( 29,5 %), která k 31. prosinci 2007 činila 27,4 miliard Kč.

Rekordní výsledky za rok 2007 komentoval člen představenstva společnosti Škoda Auto za Oblast ekonomie Holger Kintscher: „Ani rok 2007 nebyl z pohledu vnějších ekonomických podmínek jednoduchý. Museli jsme vykompenzovat hned několik negativních faktorů. Za všechny mohu jmenovat další výrazné posilování české koruny vůči euru, růst mezd a vývoj na komoditních trzích, zejména u oceli a syntetických hmot. O to více nás těší, že se skupině Škoda Auto podařilo dosáhnout historicky nejlepšího výsledku.“

V roce 2007 exportovala společnost Škoda Auto vozy, náhradní díly a další komponenty včetně příslušenství v hodnotě 184,9 miliard Kč. To představuje 7,5% */ podíl na celkovém exportu České republiky. Škoda Auto tak zůstává v pozici největšího českého exportéra.

Na vynikajících výsledcích skupiny Škoda Auto se podílelo celkem 29.141 zaměstnanců. Počet kmenových zaměstnanců mateřské společnosti vzrostl o 2,3 % na 23.559 a počet agenturních zaměstnanců stoupl o 13,2 % na 4.194. V dceřiných společnostech pracovalo včetně agenturního personálu ke konci roku 2007 celkem 1388 zaměstnanců (meziročně 47,3 %).

K úspěšnému vývoji skupiny Škoda Auto se vyjádřil také předseda představenstva Reinhard Jung, který nastínil její další vývoj: „Rok 2007 byl ve znamení uvedení nové generace Fabie, kterou zákazníci přijali velmi pozitivně. Poprvé jsme překročili hranici 600 tisíc vyrobených a prodaných vozů a vstupem na australský trh byla dosažena magická hranice 100 zemí, na kterých jsou vozy Škoda v prodeji. Dosažené hospodářské výsledky potvrzují naši strategii založenou na vysoké kvalitě našich produktů, služeb a procesů a na osobní motivaci všech našich pracovníků. Rok 2008 bude rokem nové generace modelu Superb, vlajkové lodi značky Škoda. Rovněž s tímto modelem přineseme uživatelům produkt s velkorysou nabídkou prostoru, řadou ojedinělých a nápaditých technických řešení a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty.“

S celkovým počtem 630.032 vozů dodaných zákazníkům v roce 2007 potvrdila pozici nejprodávanějšího modelu Škoda Octavia, pro kterou se rozhodlo 237.422 zákazníků (meziročně 18,1 %). Vozů Škoda Fabia se i přes generační výměnu modelu a částečnou omezenost dodávek prodalo 232.890. Velmi dobré přijetí ze strany zákazníků zaznamenala automobilka u modelu Roomster, jehož bylo prodáno 62.527 vozů. Pro vůz Škoda Superb se rozhodlo 20.530 nových majitelů.

Přes stagnující trhy v západní Evropě zde dokázala skupina Škoda Auto navýšit tržní podíl o 8,9 % na

2,2 %. Na tomto nejsilnějším odbytišti skupiny bylo dodáno zákazníkům celkem 327.222 vozů. Ve východní Evropě vzrostl prodej o 33,9 % (95.032 vozů) a v regionu zámoří/Asie dokonce o 78,7 % (65.295 vozů). Ve střední Evropě potvrdila skupina Škoda Auto s 1,2% nárůstem (142.483 vozů) svoji dlouhodobě stabilní pozici. Stejně jako v předchozím roce se nejvíce vozů prodalo v Německu (112.452 vozů, 8,2%). Na domácí trhu značka Škoda jednoznačně obhájila vedoucí pozici s prodejním výsledkem 66.806 vozů

( 2,5 %).

Značka Škoda získala v roce 2007 také řadu ocenění. Mezi nejvýznamnější patří zejména prestižní cena německých novin Bild am Sonntag – Zlatý volant pro nový vůz v nabídce značky Škodu Fabia.

škoda auto v číslech
počet prodaných aut 630 032
celkový růst 14,6 %
růst na světovém trhu 4%
výroba 661475 (růst o 18,9 %)
tržby
221,967 miliard ( + 9 %)
zisk před zdaněním 19,8 miliard (+ 39,9 %)
čistý zisk
15,98 (+ 44,5%)
počet zaměstnanců 29 141

Připravujeme podrobnosti, další témata, rozhovory, foto, video.

13.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pivní slavnosti September fest 2013

KRÁTCE: Krásná louka patří pivní slavnosti

Ilustrační foto

KRIMI MIX: Kriminalisté obvinili osmnáct dealerů

FOTO: Kapela strýce Michaela zahrála v Bělé

Bělá pod Bezdězem - Předposlední promenádní koncert letošního léta patřil na Masarykově náměstí zavedené jazzové Kapele strýce Michaela. 

FOTO: Velkou noční cenu Ptýrova opanoval Jan Štětina

Boleslavsko - Jen na několika místech v republice mohou fanoušci koňského parkuru sledovat závody ve skocích přes překážky v noci a za umělého osvětlení. Na Boleslavsku se tato atraktivní show odehrávala v pátek na Ptýrově. Právě tímto netradičním programem vrcholily několikadenní skokové soutěže odehrávající se v areálu Farmy Ptýrov.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

OBRAZEM: Kolomuty žily nohejbalem

Kolomuty - Tradiční nohejbalový turnaj Štecha cup 2017 v Kolomutech, který se uskutečnil v sobotu, poznamenalo počasí. Protože jeden kurt byl po noční bouřce a lijáku pod vodou, hrálo se jen na jednom. To nic neubralo na výkonech všech pěti týmů. Hrálo se systémem každý s každým, a následně si to první čtyři týmy rozdaly o konečné pořadí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení