Děti v pestrobarevných kostýmech už se dostaly do varu a na tanečním parketu rodiče rázem nepotřebují. Tátové a mámy tak mají chvíli, aby se podíleli na formování budoucnosti svého města.

„Šlo nám o to jít lidem naproti. Samozřejmě bychom mohli o novém strategickém plánu rozhodnout na radnici od stolu, dali jsme však přednost několika tematickým setkáním," komentuje přípravu dokumentu, jenž bude pro rozvoj Mnichova Hradiště v příštích letec určující starosta Ondřej Lochman.

Zatímco setkání s mládeží a seniory již proběhlo a setkání s podnikateli se teprve připravuje, na maškarním plese na 2. základní škole se k budoucnosti města vyjadřovali rodiče. A to prostřednictvím takzvané pocitové mapy – názorné a intuitivní metody, která umožňuje získat představu o tom, jaké pocitu vzbuzuje u obyvatel to které místo.
Respondenti na mapu města umisťovali pestrobarevné štítky, jimiž sdělili, jaký dojem z konkrétního zákoutí mají. Nejvíce byla využívána lepítka oranžová (tady to mám rád), červená (tady je to potřeba zlepšit) a modrá (tady se bojím). „Místa, která mají lidé rádi, jsou jednoznačně zámek se zámeckým parkem, místa kolem Jizery, cesta na Dolce. Prostranství, kde vidí potřebu změny a zlepšení, jsou náměstí, sídliště Jaselská nebo prostory kolem vlakového nádraží. Více červených nálepek se objevilo také v souvislosti s chybějící lávkou směrem na Horku. Zároveň se objevily i u Jizery či právě na Dolcích, kde to mají lidé rádi, ale chtěli by to tam ještě zlepšit," komentuje výsledky projektová manažerka města Martina Kulíková.

Do tvorby pocitové mapy se zapojily více než tři desítky lidí. Město bude jejich postřehy nyní vyhodnocovat a v únoru pozve všechny zájemce na veřejné projednávání návrhu strategického plánu.

Karneval na 2. základní škole a řadu doprovodných soutěží pro děti uspořádala rada rodičů při ZŠ Studentská a Sbor dobrovolných hasičů.