VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidičů je málo a stárnou. Průměrně slaví padesátiny

Řidičů je jako šafránu. A vědí to i společnosti, které by je rády zaměstnaly. Problémem je, že není, kde brát. Chybí totiž šoféři nejen nákladní automobilů, ale především autobusů. A důvod? Zrušení vojenské služby.

18.3.2017 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Své o tom ví například Dopravní podnik Mladá Boleslav, který zajišťuje městskou hromadnou dopravu. O trochu lépe je na tom společnost Arriva Střední Čechy, jejíž autobusy vozí cestující až do Prahy.

Informace o nedostatku řidičů dokládají i poslední zprávy ze statistiky Kontaktního pracoviště Úřadu práce ČR v Mladé Boleslavi. Tady mají aktuálně poptávku po 130 šoférech.

„Momentálně máme dvaapadesát řidičů na plný úvazek a sedm na zkrácený," sdělil jednatel Dopravního podniku Mladá Boleslav Tomáš Pacák.

Čtěte také: Mladíka od smrti dělilo sedm minut! Našli ho včas

Jak se zdá, mezeru po chybějících šoférech alespoň zde snadno zaplní. Ve středu totiž za volant městského autobusu usedl nový řidič a další bude jeho místo následovat 1. dubna. „Pokud do té doby nikdo neodejde, budeme mít plný stav, tedy 61 řidičů, a takový počet na zajištění dopravy stačí," vysvětlil Tomáš Pacák. Pokud se vyskytne větší nemocnost, která by mohla narušit provoz, za kolegy zaskakují šoféři, kteří mají volný den.

Přesto je průměrný věk řidiče dost vysoký. Vyšplhal se na 53,9 let.

Cestující v okolí Benátek vozí řidička

U společnosti Arriva Střední Čechy jsou sice mladší šoféři, ale ne o moc. „Průměrný věk řidičů je v současné době asi 50 let. Máme však i řadu mladých a dokonce i řidičku. Ta vozí cestující v okolí Benátek nad Jizerou a zatím spolehlivě," poznamenal manažer společnosti Jan Holub.

Za volant autobusů tu sedá pětadevadesát stálých řidičů a k tomu ještě deset brigádníků, kteří vypomáhají právě v době nemocí či dovolených. Přestože v současné době problémy se zajištěním provozu nemají, rádi by přijali nejméně pět nových řidičů.

Čtěte také: Ve výplatě najdou zaměstnanci Škodovky rekordní bonus: 45 tisíc korun

Řidičák společnost proplatí

Jan Holub nedostatek řidičů přičítá zrušení vojenské služby, která šoféry generovala. „Řada pozdějších profesionálů tam řidičské průkazy na autobus i nákladní auta získala bezplatně. Dnes tato možnost chybí a není ani žádný učební obor, kde by řidiče na výkon jejich budoucího povolání připravoval," podotkl manažer autobusové dopravy. Za mínus považuje i to, že získat řidičák dnes stojí poměrně hodně peněz.

„Pokud chce někdo jezdit pro naši společnost a řidičák nemá, může si ho udělat a my mu ho proplatíme," upozorňuje na významný benefit. Uchazeči mohou kromě toho získat ještě vstupní bonus deset tisíc, zvýhodněný tarif na volání i pro rodinné příslušníky, příspěvek na penzijní nebo životní pojištění či odměny za pracovní a životní výročí i za jízdu bez nehody. U boleslavské hromadné dopravy zaměstnance lákají také na bonusy ve formě stravenek, drogerii či ošacení.

Tomáš Pacák i Jan Holub se shodují na tom, že noví šoféři dnes již nemusí mít letité zkušenosti z řízení nákladních vozů. „Řidiče si vychováme sami. Musí mít ale chuť takové povolání vykonávat," dodal Jan Holub.

Autor: Lucie Růžková

18.3.2017 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zámek Mnichovo Hradiště

Páteční noc může být sladká

Profesionální hasiči změřili své síly v krajské soutěži Nejtvrdší hasič přežije
63

Profesionální hasiči změřili své síly v krajské soutěži Nejtvrdší hasič přežije

O část snůšky včelaři přišli, med ale bude

Boleslavsko – Včelaři jsou stejně jako zemědělci odkázáni na rozmary počasí. To s nimi a jejich včelami letos sehrálo pěkně divokou hru. Po velmi teplých dnech na začátku jara nastalo prudké ochlazení, včely přišly o část snůšky z ovocných stromů a některé méně zakrmené se rozplodovaly a následně umíraly hlady.

AKTUALIZOVÁNO

IKEM hlásí objev: cukrovka je pryč během několika minut

Praha – Zcela nový léčebný postup, který může znamenat naději na nový život nejen pro statisíce obyvatel naší země, které trápí onemocnění cukrovkou druhého typu, ale doslova by mohl znamenat revoluční objev v lékařství pro celý svět, se chystá testovat Institut klinické a experimentální medicíny (IKEM) v Praze. Aktuálně hledá 150 tlouštíků trpících diabetem, na kterých bude ověžovat účinnost metody DiaGone vyvinuté v Izraeli. Tam se již léčbě podrobilo 27 pacientů – a to nejen s velice nadějnými výsledky, ale hlavně bez komplikací. Ukazuje se, že pacienti trpící cukrovkou mohou žít i bez cukrovky – a bez toho, že by se museli výrazněji omezovat ve svém životním stylu (třeba drastickými dietami). Ověřovat tyto experimentální poznatky se budou v příštích třech letech nejen v Praze, ale také ve Španělsku – a další dvě centra mají vzniknout rovněž v Izraeli.

DOTYK.CZ

Lžete a zase lžete, pronesla Valachová a pak se rozplakala

/ANKETA/- Zasedání parlamentních výborů nebývá nijak dramatické. Až na výjimky. Tou bylo středeční jednání senátního školského výboru, který posuzoval návrh novely zákona o pedagogických pracovnících, jehož hlavní součástí je kariérní řád.

Ráno po odvolání z funkce: exministr Babiš zavítal mezi starosty na Kutnohorsko

Zbraslavice - Pozván a ohlášen byl ještě jako ministr financí a vicepremiér, ovšem přijel už jen jako bývalý ministr financí a bývalý vicepremiér. Hned první den „v civilu" zavítal Andrej Babiš do Zbraslavic na Kutnohorsku, na setkání starostů obcí sdružených v Místní akční skupině Lípa pro venkov.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies