VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidičů je málo a stárnou. Průměrně slaví padesátiny

Řidičů je jako šafránu. A vědí to i společnosti, které by je rády zaměstnaly. Problémem je, že není, kde brát. Chybí totiž šoféři nejen nákladní automobilů, ale především autobusů. A důvod? Zrušení vojenské služby.

18.3.2017 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Své o tom ví například Dopravní podnik Mladá Boleslav, který zajišťuje městskou hromadnou dopravu. O trochu lépe je na tom společnost Arriva Střední Čechy, jejíž autobusy vozí cestující až do Prahy.

Informace o nedostatku řidičů dokládají i poslední zprávy ze statistiky Kontaktního pracoviště Úřadu práce ČR v Mladé Boleslavi. Tady mají aktuálně poptávku po 130 šoférech.

„Momentálně máme dvaapadesát řidičů na plný úvazek a sedm na zkrácený," sdělil jednatel Dopravního podniku Mladá Boleslav Tomáš Pacák.

Čtěte také: Mladíka od smrti dělilo sedm minut! Našli ho včas

Jak se zdá, mezeru po chybějících šoférech alespoň zde snadno zaplní. Ve středu totiž za volant městského autobusu usedl nový řidič a další bude jeho místo následovat 1. dubna. „Pokud do té doby nikdo neodejde, budeme mít plný stav, tedy 61 řidičů, a takový počet na zajištění dopravy stačí," vysvětlil Tomáš Pacák. Pokud se vyskytne větší nemocnost, která by mohla narušit provoz, za kolegy zaskakují šoféři, kteří mají volný den.

Přesto je průměrný věk řidiče dost vysoký. Vyšplhal se na 53,9 let.

Cestující v okolí Benátek vozí řidička

U společnosti Arriva Střední Čechy jsou sice mladší šoféři, ale ne o moc. „Průměrný věk řidičů je v současné době asi 50 let. Máme však i řadu mladých a dokonce i řidičku. Ta vozí cestující v okolí Benátek nad Jizerou a zatím spolehlivě," poznamenal manažer společnosti Jan Holub.

Za volant autobusů tu sedá pětadevadesát stálých řidičů a k tomu ještě deset brigádníků, kteří vypomáhají právě v době nemocí či dovolených. Přestože v současné době problémy se zajištěním provozu nemají, rádi by přijali nejméně pět nových řidičů.

Čtěte také: Ve výplatě najdou zaměstnanci Škodovky rekordní bonus: 45 tisíc korun

Řidičák společnost proplatí

Jan Holub nedostatek řidičů přičítá zrušení vojenské služby, která šoféry generovala. „Řada pozdějších profesionálů tam řidičské průkazy na autobus i nákladní auta získala bezplatně. Dnes tato možnost chybí a není ani žádný učební obor, kde by řidiče na výkon jejich budoucího povolání připravoval," podotkl manažer autobusové dopravy. Za mínus považuje i to, že získat řidičák dnes stojí poměrně hodně peněz.

„Pokud chce někdo jezdit pro naši společnost a řidičák nemá, může si ho udělat a my mu ho proplatíme," upozorňuje na významný benefit. Uchazeči mohou kromě toho získat ještě vstupní bonus deset tisíc, zvýhodněný tarif na volání i pro rodinné příslušníky, příspěvek na penzijní nebo životní pojištění či odměny za pracovní a životní výročí i za jízdu bez nehody. U boleslavské hromadné dopravy zaměstnance lákají také na bonusy ve formě stravenek, drogerii či ošacení.

Tomáš Pacák i Jan Holub se shodují na tom, že noví šoféři dnes již nemusí mít letité zkušenosti z řízení nákladních vozů. „Řidiče si vychováme sami. Musí mít ale chuť takové povolání vykonávat," dodal Jan Holub.

Autor: Lucie Růžková

18.3.2017 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Festival Pana Pipa ve čtvrtek nabídl čtyři představení. Jedním z nich bylo Jak se dělá divadlo v podání dětského souboru Hvězdičky ze Základní umělecké školy v Mnichově Hradišti (na snímku).
11

Malé diváky bavil Festival Pana Pipa

Autobus. Ilustrační foto.

Stávkovat není fér, vzkazuje kraj řidičům autobusů

Zájem o seniorské bydlení je obrovský, kapacity nestačí

Staří nebo zdravotně postižení lidé, kteří už nejsou schopni se o sebe bez cizí pomoci postarat, mají šanci žít v domovech s pečovatelskou službou. Provozují je ovšem především větší města, která mohou navíc uspokojit jen malou část žadatelů. Například v Mělníku počet žadatelů o čtyřicet takzvaných bytů zvláštního určení převyšuje až pětinásobně jejich nabídku.

Cestovatel Martin Loew představí tropickou Kubu

Do Mladé Boleslavi zavítá na konci března cestovatel Martin Loew se svou nejnovější diashow Kuba - ostrov na rozcestí dějin.

AKTUALIZOVÁNO

Věra Špinarová zkolabovala na jevišti v Čáslavi. Její stav je prý vážný

Čáslav – V době koncertu v čáslavském divadle zkolabovala zpěvačka Věra Špinarová. Její manažer Michal Kindl uvedl, že je v bezvědomí a její stav je velmi vážný.

Škoda: Letošní rok bude patřit SUV a Yetimu

Mladá Boleslav – V roce 25. výročí spojení Škody Auto s koncernem Volkswagen měli škodováci důvod k radosti. Dodávky vozů s okřídleným šípem ve znaku stouply celosvětově o 6,7 procenta na 1 126 500 vozů, tržby rostly o bezmála deset procent a pozitivní výsledky se letos projeví i na zaměstnaneckém bonusu, který dosáhne rekordních 45 tisíc korun.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies