Celé město totiž bude rozděleno na různé zóny podle atraktivity té které lokality, a bude zde zaveden určitý parkovací režim, který se bude lišit nejen podle počtu parkovacích míst a stálých obyvatel, různé budou i ceny parkování. Ovšem kolik za parkování člověk zaplatí, to v tuhle chvíli vedení radnice odmítá prozradit.

„Je to politické rozhodnutí, které ale bude ovlivněno ekonomickou stránkou celé věci, takže v tuto chvíli to ještě není stanoveno. Pracujeme s několika variantami," odpověděl na otázku zpoplatnění parkování první náměstek primátora Jiří Bouška.

Základem celého systému je podle Pavla Řezáče z firmy ISP, která na koncepci parkování v Mladé Boleslavi pracuje údajně už dva roky, především snaha ochránit rezidenty, tedy lidi s trvalým pobytem v určitém místě. Ti by měli mít primární možnost zaparkovat v rozumné docházkové vzdálenosti od místa, kde bydlí.

To mají zajistit rezidentní parkovací karty. Ani u těch ale není jasné, jestli je lidé dostanou zadarmo, nebo budou platit i za první kartu do rodiny.

Vzniknout by měla samozřejmě i další parkovací místa, jejich počet by se měl asi o 1887 míst. Počítá se se vznikem odstavných parkovišť, jedno by mělo by být vybudováno například na místě bývalého Dallasu, další nedaleko finančního úřadu na prázdné ploše, kde měla před časem zájem jedna z firem o výstavbu soukromé školky.

Vyřešit otázku parkování v Mladé Boleslavi není rozhodně snadný úkol, za posledních deset let tady podle registru vozů přibylo o dvacet procent aut navíc.

Díky zaměstnaneckým benefitům a leasingům navíc mají zaměstnanci automobilky možnost velmi výhodně koupit další vůz, není proto výjimkou, že mají rodiny dvě i tři auta. Navíc se na území města pohybují další zhruba 3 000 služebních automobilů.

Kontrola

Každý podobný parkovací systém ovšem stojí a padá s kontrolou. Bude tedy zapotřebí posílit personálně městkou policii, která to bude mít na starosti. Ani tento fakt vedení města zatím nechce příliš komentovat s tím, že to ještě není jasné.

„Určitě ale nechceme vyvolat dojem, že to bude nějaký hon na čarodějnice. Našim cílem je situaci ve městě vylepšit a zajistit lidem parkovací místa tam, kde žijí. Nebudou se rozdávat botičky ani lístky s pokutami, neoprávněně zaparkovaná auta budou odtažena. Jenom tak zajistíme, že lidé s parkovacími kartami budou mít kde stát," vysvětlil Pavel Řezáč.

Nový systém je postupně konzultován s obyvateli jednotlivých lokalit, respektive s místními samosprávami. „V tuto chvíli už mám zmapováno Severní sídliště a přesunujeme se do lokality Rozvoje, tam nám chybí ještě asi 30 procent území," uvedl náměstek Bouška.

Šéf odboru dopravy Josef Macoun vysvětlil, že systém bude možno spustit až ve chvíli, kdy bude opravdu dokonale připraven a budou s ním seznámeni všichni obyvatelé, kterých se to dotkne. „Rádi bychom to spustili už letos na podzim, ale pokud to nebude všechno podle našich představ, je možné, že to odložíme třeba na začátek příštího roku," doplnil Jiří Bouška.