VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škodovka chce zavést nový systém benefitů pro své lidi

MLADÁ BOLESLAV - Škoda Auto chce zavést nový systém benefitů. Odborářům ale vadí, že by kvůli tomu zaměstnanci přišli o peníze vyplácené za jejich pracovní výročí.

21.12.2007 2
SDÍLEJ:

Zaměstnanci Škody Auto. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Svačina

Tisíce zaměstnanců mladoboleslavské Škody Auto čekají v příštích letech změny. Firma totiž přišla s plánem, že změní systém sociálních nákladů a zavede pro zaměstnance systém takzvaných benefitů. Vyplývá to z rozhovoru s personálním šéfem Martinem Jahnem, který čtěte dnes na straně 2.

„Chtěli bychom změnit sociální systém ve Škodě Auto na modernější, spravedlivější a transparentní systém, kdy zaměstnanci přesně vědí, kolik mohou čerpat peněz a zvolit si, na co je použijí. Budou si moci vybrat, jestli chtějí benefity použít na dovolenou, sportovní aktivity, nebo například na penzijní připojištění,“ řekl Deníku Martin Jahn.

Tento návrh firmy je součástí probíhajícího kolektivního vyjednávání s odboráři. Ti s benefity nemají problém, ale vadí jim, že peníze potřebné na rozjetí systému hodlá firma takzvaně přelít z objemu peněz určených na vyplácení jubileí.

„Tato jubilea mají tradici, zaměstnanci si je oblíbili, protože tak dostávají peníze, které mohou použít na cokoli. Pochybuji, že by se jich chtěli vzdát,“ řekl předseda ZO OS KOVO Jaroslav Povšík v týdeníku Škodovácký odborář. Podle něho bude tato skutečnost překážkou k případné dohodě.

Podle Jahna by ovšem benefity i jubilea byly vypláceny nejméně pět let souběžně, navíc firma chce objem peněz navýšit. „Jsme ochotni do tohoto systému dát i více peněz, aby částka, kterou bude mít zaměstnanec k dispozici, byla vyšší,“ řekl Jahn. Ten navíc uvedl, že systém benefitů bude podléhat otevřené diskuzi a zaváděn má být postupně, nejspíš až do roku 2009.

Firma chce pomocí benefitů rovněž podpořit kmenové zaměstnance. Ti by totiž objem peněz mohli využívat například také na splátky hypotéky. Podle odborářů budou mít ale zaměstnanci jen velmi nízké částky, pokud do systému firma nedá mnohem více peněz, než plánuje. Na jednoho zaměstnance podle firmy vychází suma tři až sedm tisíc korun ročně.

Benefity již dostávají zaměstnanci například v automobilce TPCA v Kolíně. Škoda Auto má více než 27 tisíc zaměstnanců a do chystaného systému benefitů by tak zřejmě musela vložit kolem sta milionů korun.

21.12.2007 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Dálnici D10 na Mladoboleslavsku uzavřela nehoda šesti aut

Matěj Stříteský.

Boleslav získala obránce Kotvana. Stříteský podepsal novou smlouvu

Češka žijící v Londýně: Lidé se spíše diví, že se to nestalo dřív

Příbram/Londýn - Středeční teroristický útok v Londýně otřásl celým světem. Situaci v Londýně popsala Deníku Martina Stromková z Příbramska, která v Anglii žije zhruba deset let.

Generální stop. Nová funkce umožní rychlejší zastavení vlaků

Sadská - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) doplní dispečerské terminály o funkci, která umožní dálkové zastavení vlaku i na tratích s digitálním radiovým systémem. Dosud se na těchto typech tratí v krizových situacích muselo volat strojvedoucímu a upozorňovat ho na nebezpečí. Nově bude moci vlak zastavit přímo výpravčí, čímž se ušetří cenné vteřiny, které často rozhodují o lidských životech. Novinku ve středu SŽDC představila na nádraží v Sadské na Nymbursku. Vlak při zkoušce zařízení sám zastavil po stisknutí příslušného políčka na dotykové obrazovce.

Byty pro dlužníky nejsou. Zákoník je zrušil

Mladoboleslavsko – Co s nájemníky, kteří bydlí v městských bytech, ale neplatí? To je otázka, kterou se snaží vyřešit snad všechna města na Mladoboleslavsku. Kde nepomáhá domluva ani splátkový kalendář, tam zbývá poslední krok – stěhování.

Štěpánek: Rádio Delta bylo dítě, které jsme hýčkali

Mladá Boleslav /ROZHOVOR/ – Jiří Štěpo Štěpánek je ústřední postavou boleslavského rádia Kiss Delta od jeho založení v roce 1995. Nyní, když se z Kissu stává jednotná značka a vysílání bude již brzy odbavováno pouze z Prahy, jsme se ho zeptali na pocity, které konec stávajícího týmu provází.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies