VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Největším nebezpečím jsou na přejezdu neukáznění řidiči

Mladoboleslavsko - Nehod na železničních přejezdech v posledních letech neubývá, na vině ale bývají většinou řidiči aut, nikoliv vlaky

7.9.2015
SDÍLEJ:

Nechráněný železniční přejezd u KolomutFoto: Deník / Šárka Charousková

Na Mladoboleslavsku je kolem tří set vlakových přejezdů, řada z nich není chráněná. Je na místě domáhat se závor, nebo je problém úplně někde jinde?

Jeden z nechráněných přejezdů se nachází na cestě z Mladé Boleslavi do Kolomut, koleje tu kříží silnici třetí třídy a Jaroslav Vladecký tudy jezdí několikrát za den. Strach však prý nemá.

„Před pár lety slibovali, že přejezd zabezpečí, nic se ale zatím nestalo. Osobně mi to nevadí, člověk musí být zodpovědný sám za sebe a dávat pozor," tvrdí.

Na tomto místě ovšem už došlo k několika střetům s vlakem, a řada místních bojuje za to, aby sem bylo nainstalována alespoň světelná signalizace. Podle Drážní inspekce je ale pravda na straně Jaroslava Vladeckého.

„Na přejezdech vybavených světelným signalizačním zařízením, jichž je pouze čtvrtina z celkového počtu osmi tisíc, se odehrává takřka polovina všech nehod," uvádí. Nejméně rizikové jsou přejezdy, na nichž jsou závory. To je ale zase poměrně nákladné. Ke střetu s vlakem na Boleslavsku došlo v červnu na přejezdu ve Březně. „Devětatřicetiletý motorkář narazil do osobního vlaku na přejezdu a utrpěl těžká zranění," potvrdila tisková mluvčí boleslavských policistů Markéta Johnová.

Přestože se zde stále investuje do zabezpečení přejezdů, největším nebezpečím je podle všech odborníků, které Boleslavský deník oslovil, člověk. „V drtivé většině jsou viníky účastníci silničního provozu, kteří vjedou na přejezd v době, kdy to zákon zakazuje," říká mluvčí drážní inspekce.

Za přejezd smrti byl považován úsek v Bezděčíně, kde došlo k dosud největšímu vlakovému neštěstí na Boleslavsku, když tu v roce 1969 zahynulo po střetu vlaku s autobusem 23 lidí. Tento přejezd si poté vyžádal ještě několik lidských životů, nyní je však už čtyři roky chráněn závorami.

Autor: Šárka Charousková

7.9.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Happening uměleckých škol přenese umění do ulic

z koncertu Depeche Mode v Edenu
10

/OBRAZEM/ Depešáci v Edenu

Nadměrný náklad projel Boleslaví

Mladoboleslavsko – Už ve čtvrtek se vydal na cestu další nadměrný náklad z hradecké firmy Hapex. Šlo o velkokapacitní nádrž vyrobenou ve firmě ZVU Strojírny směřující do 200 kilometrů vzdáleného Litvínova. Cíle má náklad dosáhnout v pondělí večer.

Dojíždění dětí do školky zastaví šedá Myšička

Mnichovo Hradiště – Novela zákona, podle které jsou od letošního podzimu školky povinné pro pětileté děti, zvýšila napětí v Mnichově Hradišti. Radnice se totiž už dlouhou dobu marně snažila najít řešení problému s nedostatkem míst v mateřských školách.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Boleslav do Evropy? Odpověď dá poslední kolo

Mladá Boleslav – Až poslední kolo první ligy rozluští tajenku, která fanoušky fotbalu ve Středočeském kraji momentálně zajímá možná nejvíc. Mladá Boleslav se na dálku přetahuje s Teplicemi o poslední vstupenku do Evropské ligy.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies