VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Největším nebezpečím jsou na přejezdu neukáznění řidiči

Mladoboleslavsko - Nehod na železničních přejezdech v posledních letech neubývá, na vině ale bývají většinou řidiči aut, nikoliv vlaky

7.9.2015
SDÍLEJ:

Nechráněný železniční přejezd u KolomutFoto: Deník / Šárka Charousková

Na Mladoboleslavsku je kolem tří set vlakových přejezdů, řada z nich není chráněná. Je na místě domáhat se závor, nebo je problém úplně někde jinde?

Jeden z nechráněných přejezdů se nachází na cestě z Mladé Boleslavi do Kolomut, koleje tu kříží silnici třetí třídy a Jaroslav Vladecký tudy jezdí několikrát za den. Strach však prý nemá.

„Před pár lety slibovali, že přejezd zabezpečí, nic se ale zatím nestalo. Osobně mi to nevadí, člověk musí být zodpovědný sám za sebe a dávat pozor," tvrdí.

Na tomto místě ovšem už došlo k několika střetům s vlakem, a řada místních bojuje za to, aby sem bylo nainstalována alespoň světelná signalizace. Podle Drážní inspekce je ale pravda na straně Jaroslava Vladeckého.

„Na přejezdech vybavených světelným signalizačním zařízením, jichž je pouze čtvrtina z celkového počtu osmi tisíc, se odehrává takřka polovina všech nehod," uvádí. Nejméně rizikové jsou přejezdy, na nichž jsou závory. To je ale zase poměrně nákladné. Ke střetu s vlakem na Boleslavsku došlo v červnu na přejezdu ve Březně. „Devětatřicetiletý motorkář narazil do osobního vlaku na přejezdu a utrpěl těžká zranění," potvrdila tisková mluvčí boleslavských policistů Markéta Johnová.

Přestože se zde stále investuje do zabezpečení přejezdů, největším nebezpečím je podle všech odborníků, které Boleslavský deník oslovil, člověk. „V drtivé většině jsou viníky účastníci silničního provozu, kteří vjedou na přejezd v době, kdy to zákon zakazuje," říká mluvčí drážní inspekce.

Za přejezd smrti byl považován úsek v Bezděčíně, kde došlo k dosud největšímu vlakovému neštěstí na Boleslavsku, když tu v roce 1969 zahynulo po střetu vlaku s autobusem 23 lidí. Tento přejezd si poté vyžádal ještě několik lidských životů, nyní je však už čtyři roky chráněn závorami.

Autor: Šárka Charousková

7.9.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Motorkář zmlátil řidiče, do jehož auta narazil

Ilustrační foto
6

Lidé čím dál častěji využívají úklidové firmy

AKTUALIZOVÁNO

Ať autobusy jedou i v den stávky, požaduje kraj

Střední Čechy – Protest neprotest, vozit lidi je třeba. To je stanovisko středočeského hejtmanství, které v souvislosti s připravovanou stávkou řidičů autobusů kvůli platům (ohlášenou na čtvrtek 6. dubna) prezentovala ve čtvrtek hejtmanka Jaroslava pokorná Jermanová (ANO).

KRÁTCE: Naučte se zdobit vejce jinak

Přinášíme vám přehled toho, co se chystá na Boleslavsku.

Ceny pohonných hmot ve středních Čechách opět klesly

Ceny pohonných hmot ve středních Čechách v uplynulém týdnu opět mírně klesly. Litr nejprodávanějšího benzinu Natural 95 stojí průměrně 31,06 koruny, což je o 17 haléřů méně než před týdnem. Nafta zlevnila o 14 haléřů na 30,38 koruny. Vyplývá to z údajů společnosti CCS, která ceny pohonných hmot sleduje.

Ledy tají! Město a Škoda opět spolupracují

Mladá Boleslav – Rozšíření hřbitova v Čejeticích, rekultivace zeleného pásu mezi areálem automobilky a dálnicí a dopravní řešení problematických křižovatek, to jsou první tři velké projekty v hodnotě asi 80 milionů korun, k jejichž řešení se ve středu zavázali zástupci města a automobilky na společném setkání ve Škoda Muzeu. Zasedání výboru pro spolupráci s automobilkou Škoda Auto vyvrcholilo podpisem tří smluv. Podle primátora Raduana Nwelatiho se jedná o historický moment.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies