Přestože tudy denně projde na jedenáct set lidí, vlakové nádraží v Boleslavi je skutečně v tragickém stavu. Rekonstrukci slíbil už před lety Středočeský kraj, který o tom dokonce uzavřel smlouvu s Českými dráhami, tehdejším majitelem objektu.

České dráhy však smlouvu neplnily a ambiciózní projekt skončil fiaskem. Od té doby je nová podoba nádraží stále v rovině slibů.

Podle všeho se ale nyní začalo blýskat na lepší časy. V pondělí ráno se totiž přímo v budově nádraží sešel člen představenstva Škoda Auto Bohdan Wojnar s předsedou Poslanecké sněmovny Janem Hamáčkem a Pavlem Surým, generálním ředitelem Správy železniční dopravní cesty coby novým majitelem hlavního nádraží.

Čtěte také: Města chtějí chytrá řešení využít při parkování

Výstupem z jejich schůzky, jíž se účastnil i krajský radní pro dopravu a boleslavský zastupitel František Petrtýl, měl být návrh řešení stávajícího stavu celého komplexu objektů, který je padesát let starý a z valné většiny prázdný a nepoužívaný.

„Boleslavské nádraží skutečně vnímáme jako prioritní v rámci Středočeského kraje a jsme si vědomi toho, že je nutné s ním něco udělat," vyjádřil se Pavel Surý.

Se stavbou by se mělo začít v roce 2018

Podle něj má SŽDC vyčleněno na modernizaci hlavního nádraží zhruba 57 milionů korun a ještě v roce 2018 by se tady mělo začít se stavbou.

„Vidím tady dva hlavní problémy, prvním z nich je samozřejmě zmíněný stav hlavního nádraží. Dalším a neméně důležitým problémem je ale i propojení Mladé Boleslavi s ostatními městy regionu, jedná se tedy o železnici Praha – Mladá Boleslav – Liberec, která už svými parametry nevyhovuje," podotkl Jan Hamáček s tím, že schůzka tedy nemá být jen impulzem k řešení stavu budovy nádraží.

Zájem na tom má samozřejmě i automobilka Škoda, která využívá především nákladní železniční dopravu, ale uvítala by modernizaci trati i stanice také kvůli dopravě svých zaměstnanců do práce.

Čtěte také: Mapa kriminality ukazuje, kde si dát v Boleslavi pozor

„Musím zmínit ještě jednu věc, a to je potřeba vybudování komunitní lávky přes most u zastávky Mladá Boleslav – město. Ta by mnoha lidem usnadnila cestu a přispěla by ke zvýšení bezpečnosti," upozornil na další problém Bohdan Wojnar.

Podle něj je pro firmu Škoda Auto důležitý koridor ve směru na Liberec a napojení na Německo.

„Pro atraktivitu města i pro dojíždění nejen zdejších lidí za prací to považuji za nezbytné a mělo by se na tom začít pracovat co nejdříve. Rádi bychom iniciovali vznik skupiny, která by na tom začala pracovat," dodal člen představenstva automobilky Bohdan Wojnar, zodpovědný za oblast personalistiky.