Dopravní podnik Mladá Boleslav (DP), který má roční obrat kolem 60 milionů korun, vlastní 27 autobusů a zaměstnává 70 lidí, má nového šéfa. Jak jsme vás jako první několikrát informovali, v minulých dnech se stal novým jednatelem DP Marek Džuvarovský, zastupitel za ODS.

Primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati zdůraznil, že nový manažer byl vybrán na základě jeho údajných zkušeností a schopností v řízení podniků a ostře odmítl spekulace některých médií, že za touto změnou stojí politické rozhodnutí.

Vedl velké firmy?

Džuvarovský tvrdí, že má zkušenosti například z funkce finančního náměstka u velké zahraniční firmy s ročním obratem ve výši několik miliard korun. Několik posledních měsíců působil ve funkci technického náměstka v Klaudiánově nemocnici. I zde podle názoru primátora, který v té době zastával také post předsedy dozorčí rady nemocnice, dostatečně prokázal své schopnosti řídícího pracovníka.

Hlavní prioritou nového manažera je nyní vyhodnotit všechny podněty občanů k novému systému městské autobusové dopravy a do konce února předložit vedení města komplexní návrh potřebných změn a úprav jízdních řádů. V případě, že budou schváleny, měly by upravené jízdní řády začít platit v první polovině března.

Přijdou úpravy "metra"

I když se podněty občanů vedení města zabývá průběžně, je potřeba podle primátora nedělat dílčí změny, ale všechny úpravy provést komplexně a jednorázově. Platí původní zadání od vedení města, aby autobusy jezdily pravidelně v 15minutových intervalech, a to na převážné většině města. Do příměstských částí by měly jezdit autobusy v hodinových intervalech.

Cílem je zajistit jak bezproblémovou dopravu školáků do škol a lidí do zaměstnání, tak také zlepšit dostupnost obcí, které přímo sousedí s Mladou Boleslaví, tedy Kosmonos, Bradlce, Řepova a Vince. Naopak, vzdálenější obce, do kterých dříve městská doprava zajížděla, by měli podle cíle vedení města zajišťovat dopravci nasmlouvaní krajem.

Mezi další velké cíle nového vedení podniku bude pokračovat v zásadní obnově vozového parku. V současné době čítá 27 autobusů, město během let 2008 a 2009 postupně vymění 14 autobusů.

Vizitka Marka Džuvarovského:
Narodil se v Praze 12. července 1975, kde ale strávil asi jen 14 dnů. Jinak celý život žije v Mladé Boleslavi. Osm let pracoval pro americké firmy, jež dodávaly pro automobilový průmysl. Řídil například firmu s obratem několika miliard korun. Je ženatý a má dvě dcery.

Nový jednatel DP Marek Džuvarovský také uvedl, že jeho cílem je též zlepšit komunikaci podniku s veřejností. Co dalšího odpověděl na otázky Boleslavského deníku?

Vystřídal jste ve funkci jednatele DP Milana Konopku. Ve firmě ale zůstává, co bude dělat?

Nyní pracuje na pozici hlavního dispečera. Tato oblast je mu poměrně vlastní a jsem si jist, že je to odborník na správném místě.

Máte již nějakou vizi, co teď bude s městskou dopravou v Mladé Boleslavi?

Prvně chci udělat analýzu pro vedení města, aby byla věcně správná, co se týče intervalů městské hromadné dopravy. Druhý důležitý strategický bod je, že v současné době finišujeme s přebíráním připomínek od občanů Mladé Boleslavi. Převážná většina podnětů je z příměstských částí. Jednáme se starosty, sbíráme maily, telefonáty i dopisy. V pátek ve 21.00 jsme začali pracovat s těmito podněty. Třetím hlavním bodem je stabilizace ekonomiky firmy, podívat se na náklady a zvýšit výnosy firmy.

Kde je podle vás největší problém v novém systému dopravy autobusů v Mladé Boleslavi?

Úplně největší problém je, že si nejsem jistý, jakým způsobem bývalý jednatel zvládl komunikaci navenek. Je důležité, co říkal pan primátor, že i personální otázka při přípravě tohoto systému nebyla dobře zvládnuta. S tím se musím poprat. Podařilo se mi získat jednoho pracovníka a chci vytvořit tým dobrých lidí, kteří na tom budou dělat.

Primátor Nwelati operoval s termínem zlepšení kvality služeb. Můžete tento termín konkretizovat?

To souvisí s úrovní zastávek, čistotou autobusů atd.

Lidé si občas stěžují na chování řidičů, bude to nějak řešit?

V první řadě se musím řidičů zastat, přestože nepatřím mezi pochlebovačné ředitele, kteří nevidí kritiku svých lidí. Ale v každém případě bych chtěl každý takový případ osobně projednat s konkrétním člověkem i zaměstnancem. Teď nechci nic předjímat, ale myslím, že řidiči se chovají profesionálně.

Plánujete snižování nákladů, třeba propouštění?

V tuto chvíli k tomu není důvod. Po čtyřech dnech to nedokážu říci, a jistě vím, že se to rozhodně nemůže dotknout řidičů. Vidím jiné položky, třeba servis a pojištění.

Jezdíte autobusem?

Rozhodně autobusem jezdím. Myslím, že tak třikrát týdně městskou dopravu využiji. Jízdné si vždy zaplatím v plné výši Dá se říci, že městská doprava pro mě byla nejoblíbenější v dětství a nyní jsem rád, že mohou v Dopravním podniku pracovat.

Po volbách jste odešel z boleslavské nemocnice. Vadí vám to?

Pracoval jsem jako technický náměstek v Klaudiánově nemocnici osm měsíců. Bylo to pro mě takové novum. Ta práce se mi velmi líbila a mám tam mnoho práce rozpracované. Nějaké věci se mi povedly, něco jsem již nestihl. V žádném případě jsem nebyl vyhozen, ale prostě se změnilo vedení kraje, s kterým nesouhlasím. Je to výsledek voleb a musím ho respektovat.