VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šéf personalistiky ve Škodě Auto Martin Jahn: Zaměstnanec, který odpracuje zvláštní směny, získá kolem 30 tisíc korun

MLADÁ BOLESLAV - Martin Jahn, šéf personalistiky ve Škodě Auto a člen představenstva, byl hostem živého vysílání rádia Jizera. Přinášíme vám nejzajímavější části rozhovoru.

23.11.2007
SDÍLEJ:

Martin JahnFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Letošní rok ještě není u konce, ale řekněte, jaký zatím byl?
Je to pozitivní rok. Rok fabie. Jako byl loňský rok rokem roomsteru, letos jsme žili zejména uvedením nové fabie na trh. V tomto týdnu jsme začali představovat fabii combi a očekáváme výrazné posílení právě vozů fabia combi na světových trzích. Letošní rok je velmi úspěšný. Vše nasvědčuje tomu, že výroba a prodej vzroste o 15 procent. Chtěli bychom dosáhnout tohoto ambiciózního cíle ve výrobě a prodeji.

Kolik?
630 tisíc vozů za rok.

Také jste vyměnili předsedu představenstva.
Ano, pan Jung nahradil pana Wittiga. Letošek je ale také rokem, kdy se otevřelo vzdělávací centrum na Karmeli, a rokem, kdy se zahájila výstavba nového technologického centra.

A také jste začali vyjednávat o pracovních sobotách.
Předně ne o pracovních sobotách, ale o směnách z pátku na sobotu. Vycházíme z toho, že máme šanci v příštím roce vyrobit a prodat 700 tisíc vozů. Abychom toho mohli dosáhnout, tak jsme hledali nejjednodušší cestu, která bude znamenat, že nebudeme muset najímat nové agenturní zaměstnance, že budeme muset navyšovat stav kmenového personálu, zavádět směnné systémy, které by lidem tolik nevyhovovaly.

Takže jste zvolili zvláštní směny.
Ukázalo se, že nejjednodušší cestou je odpracování celkem 15 zvláštních směn. Vypadá to tak, že by na jednoho zaměstnance ve výrobě vyšlo 15 směn.

Bude směna povinná?
Systém bude takový, že zaměstnanci se budou moci přihlásit. To znamená, že nebudeme nikoho nutit. Ale pokud se přihlásí měl by odpracovat minimálně těchto 15 směn.

Co za to?
Za to samozřejmě dostanou příplatky, které jim náleží za tuto směnu. Ale také ještě další bonus.

V jaké výši by bonus měl být?
V současné době vyjednáváme o tom, jak by tato prémie měla být rozdělena. Letos jsme vypláceli za tuto směnu prémii 400 korun, v příštím roce chceme prémii ještě navýšit. Hovořili jsme o částce 500 korun navíc za směnu. Také se bavíme o tom, jakým způsobem tuto prémii zaplatit. Ale základní princip je na základě dobrovolnosti.

Kolik si tedy může zaměstnanec v případě zvláštních směn přilepšit?
Když to všechno sečteme, tak ten, kdo se do tohoto systému přihlásí, si má možnost za těchto 15 směn vydělat minimálně 30 tisíc korun za rok navíc. A to si myslím, že jsou docela pěkné peníze.

Co se stane, když se zaměstnanec přihlásí ke směnám a pak na některé nenastoupí?
My potřebujeme mít určitou plánovací jistotu, to myslím každý pochopí. Výroba musí vědět, že má dostatečný počet zaměstnanců na tyto směny. Takže, když nebude chtít někdo odpracovat všechny směny, ke kterým se zavázal, pak ztratí část motivační prémie. Něco jiného je samozřejmě případ, kdy bude zaměstnanec nemocný, nebo nastanou objektivní potíže.

Jak daleko jste s vyjednáváním s odboráři?
Jsme zatím na začátku vyjednávání, zatím máme za sebou jedno kolo. Takže je nyní ještě brzy předesílat, jak ten systém bude nakonec vypadat.

Tušíte nějaké problémy ve vyjednávání s odboráři?
Je těžké hovořit o problémech na začátku vyjednávání. Už před začátkem jsme se snažili najít systém, který by co nejméně zatížil zaměstnance, naše město i region. Jsem přesvědčen, že se budeme schopni dobře dohodnout.

Odboráři už naznačili, že v případě nedohody jsou ochotni vyzvat zaměstnance, aby ke zvláštním směnám nenastoupili.
To je samozřejmě legitimní právo odborů. Myslím si, že zvláštní soboty v letošním roce proběhly bez problémů, hlásí se nám i další lidé. Signalizoval jsem, že ta odměna bude ještě větší. Mimo toho se větší počet vyrobených vozů promítne do bonusů. Tedy čím víc aut se vyrobí, tím bude bonus větší.

Odboráři jsou ve vyjednáváních tvrdí. To už víte.
To určitě. Jdou si tvrdě za svým, my jsme na to připraveni. Já myslím, že jsme v minulosti ukázali, že jsme schopni a ochotni se rozumně dohodnout. Problémy jistě budou, ale jsem přesvědčen, že se vyřeší.

23.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

MOL CUP, FK Mladá Boleslav - 1.FK Příbram
21

Příbram se hodinu držela na dostřel

Ilustrační foto.

K vrcholům turistické sezony bude patřit příjezd harleyářů

OBRAZEM: Sokol otevřel své brány veřejnosti

Mladá Boleslav - Tělocvičná jednota Sokol Mladá Boleslav se stejně jako v loňském roce zapojila do projektu Sokol - spolu v pohybu se svou již tradiční akcí Sokolení. Více než stovka dětí si mohla zasportovat na šesti stanovištích, kde bylo možné si vyzkoušet obratnost, postřeh i důmyslnost. Za své výkony získávaly děti razítka do účastnických kartiček. Ty pak mohly směnit za drobné dárky. 

Do Boleslavi se znovu sjedou fanoušci veteránů

Mladá Boleslav – Další, již patnáctý ročník Svatováclavské jízdy historických vozidel, už klepe na dveře. Jízda se tradičně uskuteční 28. září.

KRÁTCE: Boleslav bude mít Havlovu lavičku

Boleslavsko - Přinášíme vám krátké zprávy z regionu.

KRÁTCE: Kino vyděsí i pobaví

Boleslavsko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení