VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé z Radouče: Kde máme během stavby parkovat?

Mladá Boleslav /FOTO/ - Na sídlišti v Mladé Boleslavi začala očekávaná rekonstrukce frekventované ulice Na Radouči

7.6.2011 7
SDÍLEJ:

Ulice Na Radouči v Mladé Boleslavi během rekonstrukce.Foto: Deník/Pavel Svačina

Vztek a rozhořčení teď prožívají lidé v ulici Na Radouči v mladoboleslavském sídlišti Severní Město. V pondělí zde začala rekonstrukce vozovky a také podzemní dešťové kanalizace, která si vyžádala kompletní vyklizení ulice a zákaz parkování.

„To je opravdu špatný, nechápu, proč museli uzavřít skoro celou ulici, když stroje dělají jen na malém kousku, to nemohli dělat po menších etapách?“ ptá se pan Jaroslav z paneláku u Družstevníku, který včera ráno jen těsně ujel před městskými strážníky, kteří začali na auta, která v ulici zůstala stát, rozdávat pozdravy s pozvánkou k vysvětlení přestupku na městské policii.

Lidé z Radouče prakticky nemají šanci někde blízko domů zaparkovat. Všechna parkoviště v přilehlých ulicích jsou do posledního místečka beznadějně plná a další stovky míst už tam prostě nejsou. Pár šťastlivců by mohlo zaparkovat snad poblíž sportovní haly, nebo Kauflandu, kde je docházková vzdálenost kolem pěti minut, ostatní se budou muset smířit s tím, že zaparkují ještě dál.

Město na výtky rozhořčených občanů reaguje, že nemělo na výběr. „Děláme to pro lidi. Dočkají se nového povrchu vozovky i opravy kanalizace. Je to poměrně velká investice a my jsme museli celý úsek ulice předat jako stavbu a tedy bez vozidel,“ říká šéf odboru dopravy mladoboleslavského magistrátu Josef Macoun.

Pokud by auta v ulici zůstala, hrozilo by i jejich poškození a také řidiči by riskovali úraz. Pak by za to mohlo být odpovědné právě město. V první etapě dochází k celoplošnému frézování vozovky, kdy musí být staveniště bez aut. Městské policii tak nezbude, než nekompromisně vyprovodit z tohoto prostoru každé auto. Stavba totiž bude poměrně rozsáhlá už vzhledem k rekonstrukci podzemní dešťové kanalizace. S postupem prací bude možno parkovat v místech, kde nebudou prováděny stavební práce či tam, kde budou již dokončeny.

Nový povrch i kanalizace

Vozovka pak dostane nový povrch bez množství děr a výmolů, které tam jsou nyní. To přinese komfortnější jízdu i nižší hluk v ulici. „Žádám tímto bydlící, aby pozorně sledovali dopravní značení a reagovali na požadavek k vyklizení určitého úseku na této komunikaci tak, aby nedocházelo ke zbytečným prodlevám při odstraňování zaparkovaných vozidel,“ uvedl Josef Macoun.

„Lidé mohou ocenit, že jsme v současné době neinvestovali například do Rozvoje, ale dali přednost Radouči. Mohu slíbit, že budeme dělat vše proto, aby stavba proběhla co nejrychleji,“ řekl Macoun. Oficiálně by měl zákaz parkování trvat asi do půli července, podle šéfa dopravního odboru by se však práce mělo podařit stihnout dříve.

V plánu je také rekonstrukce chodníku směrem od Družstevníku, který dostane zámkovou dlažbu, podobě jako ten na druhý straně, ale bez cyklostezky.

Autor: Pavel Svačina

7.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sebastien Minarik přišel na svět 13. srpna s mírami 2,99 kg a 48 cm. S maminkou Martinou a tatínkem Petrem bude bydlet v Mladé Boleslavi.
9

Přivítejte s námi na světě další miminka narozená v minulých dnech

Ředitel infocentra v Mladé Boleslavi Gérard Keijsper

Šéf mladoboleslavského infocentra: Metalová cesta nadchla na internetu celý svět

Cyklistická šampionka prožila krásné dny volna. Bez kola!

Mladá Boleslav – Tahle rodina si život bez sportu neumí představit. Přesněji řečeno život bez kola.

Starosta Zálezlic: S velkou vodou se nedá bojovat, hrozbu musíte přijmout

Zálezlice /ROZHOVOR/ – Mám domluvené setkání a rozhovor se starostou Zálezlic Jiřím Čížkem. Traduje se o něm, a on sám to potvrzuje, že k médiím byl vždy vstřícný. Říká: „Kdyby se o nás nevědělo, za chvíli by se na nás zapomnělo. A to by byla škoda, protože ta vodní katastrofa byla vážně obrovská.“ Cestou do Zálezlic v autě s kolegou žertujeme, vtipkujeme, usmíváme se. Kozárovice. Obec spadající pod Zálezlice. V roce 2002 to schytaly také naplno. Najednou je v autě ticho. Oba cítíme dusno. Snad by se dalo říci, že nám naskočila husí kůže. To je ve chvíli, kdy míjíme Vltavu.

OBRAZEM: Pohádkový statek na Blatech: Chovají zde i lamy alpaky

V samotném srdci Českého ráje na úpatí Prachovských skal se nachází rodinný statek Blata Český ráj, který je domovem nejen pro dostihové koně, ale také pro lamy alpaky, kozy domácí nebo oslíky holandské. Právě s těmito a dalšími zvířaty, které tu majitelé chovají od roku 2011, se mohly seznámit děti z divadelního tábora, který se koná v blízkosti statku. Malí návštěvníci se od majitelky dozvěděli nejen spousty zajímavostí ze života zvířat, ale také mnoho informací o jejich chovu a práci na statku. Velký obdiv pak u táborníků sklidili dostihoví koně.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení