Poněkud nepříjemný pocit má teď čtyřiapadesátiletý Miroslav Přibyla ze svých oblíbených křupavých housek, které si pravidelně kupuje pro sebe a svoji rodinu v samoobsluze v Katusicích na Mladoboleslavsku. V jedné z housek totiž našel zapečené kovové kolečko ve tvaru menšího prstýnku.

„Byl jsem jako každý pátek v samoobsluze pro chléb a pro housky. Ty jsem si přinesl domů a uložil do košíku na pečivo. Později jsme odjeli do Mladé Boleslavi. Náš syn si pak chtěl housku vzít a našel v ní kovový kroužek. Ještě že si toho všiml a do housky nekousl,“ řekl Přibyla.

Překvapilo ho, že i přes časté zveřejňování podobných případů si výrobci potravin nedají pozor a klidně dodají zákazníkům něco takového. Vždyť zapečený kov v pečivu může být pro zákazníka velmi nebezpečný.

„Já pracuji ve Škodovce a tam se každá chyba trestá. Za pochybení nám může zaměstnavatel strhnout osobní ohodnocení, nebo dát pokutu. K potravinám by měl výrobce přistupovat zodpovědně a tedy vyvodit patřičné důsledky,“ řekl.

Reportéři Boleslavského deníku se společně s poškozeným zákazníkem vydali housku se zapečeným kovem reklamovat do katusické samoobsluhy.
Vedoucí prodejny Martina Valešová reagovala okamžitě. „Na první pohled vidím, že ta houska není v pořádku a od zákazníka ji převezmu a vrátíme mu peníze,“ řekla Deníku. A to se také stalo.

„Ano, peníze mi vrátili a jsem tedy spokojený. Příště už by se to ale nemělo opakovat,“ řekl Deníku Miroslav Přibyla.

Vedoucí prodejny housku zabalila a poslala zpět do pekárny PANE v Dolním Bousově, kde ji upekli i se zmíněným kovovým kroužkem.

„Zákazníkovi jsem se omluvila, ale naše prodejna nemůže za to, jaké housky nám pekárna přivezla. Není možné, abych všechny kusy pečiva, kterých bereme přes tisíc, zkontrolovala,“ řekla Valešová.

Podle ní jsou lidé s těmito houskami jinak plně spokojení. „Dokonce je preferují pro jejich chuť. Kousek kovu se tam ocitl zřejmě náhodou. Jsem překvapená, protože se to tady ještě nikdy nestalo,“ dodala vedoucí prodejny.

Vedení dolnobousovské pekárny počkalo s vyjádřením do druhého dne po bližším prozkoumání nepovedeného výrobku.

Spolumajitel společnosti PANE Rostislav Jakubec uvedl, že se jedná jen o nešťastnou náhodu. „Samozřejmě toho litujeme. Pravděpodobně došlo k únavě materiálu zařízení, ve kterém se pečivo vyrábí. Ulomila se část pružiny, která zůstala v těstě,“ vysvětloval Jakubec.

Podle něho jsou v pekárně dodržovány přísné pravidelné kontroly. Aktuální případ označil za výjimečný. „Tomu se prostě nedalo nijak zabránit, přestože děláme pravidelnou kontrolu a údržbu strojního zařízení. Neumím si ani představit, že bychom dělali ještě intenzivnější kontroly,“ řekl majitel pekárny s tím, že se zákazníkovi omluvila vedoucí prodejny. „Pokud bych byl se zákazníkem v kontaktu připojím omluvu i za pekárnu,“ dodal.