VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boleslavské silnice stále devastují kamiony

Mladoboleslavsko – Vytlačit těžké kamiony ze silnic druhé třídy na dálnice bylo cílem už minulého vedení kraje. Přestože projekt se hojně diskutoval, vyvíjel a měl velikou podporu ze strany starostů drtivé většiny dotčených obcí, nikdy nedostal zelenou. Jak vzdálené je dnes splnění snu obyvatel, kteří bydlí hned vedle frekventovaných dopravních tepen, o životě bez kamionů?

21.6.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/archiv

„První kolo jsme sice prohráli, ale udělali jsme změny a bojovali dál. Ten projekt jsme takřka hotový předali těm, kteří přišli po nás," říká někdejší náměstek hejtmana Karel Horčička a sám se ptá, zda se omezením kamionů nové vedení kraje aktivně zabývá.

„To téma samozřejmě neusnulo. Shodou okolností jsme se jím právě dnes zabývali na jednání dopravního výboru s tím, že se pokusíme vytvořit nějaký obecný postup, jak kamionovou dopravu dostat ze silnicí nižších tříd, které jsou devastovány, na dálnice," řekl včera Boleslavskému deníku František Petrtýl, poslanec a náměstek středočeské hejtmanky pro oblast dopravy. „Není to ale zdaleka jen o tom zapíchnout cedule zákaz vjezdu kamionům," dodává.

Na Boleslavsku kamionovou dopravou trpí především obce rozeseté podél silnice II/610, která byla před vybudováním dálnice hlavním tahem na Prahu.

Jedná se o úsek od Benátek nad Jizerou až po Březinu na Mnichovohradišťsku. Druhý velmi frekventovaný úsek představuje silnice II/276 od Bělé pod Bezdězem po Bakov nad Jizerou.

Obce na těchto tazích se vůči kamionům vyjadřují vesměs negativně, nejhlasitěji pak tam, kde obec hlavní silnici takřka kopíruje a projíždějící kolosy ruší nejvíc lidí.

Takovou obcí je třeba Veselá u Mnichova Hradiště, která patří mezi hlavní zastánce výrazného omezení nákladní automobilové dopravy. Starosta Hradiště Ondřej Lochman, který tu bydlí, přirovnává dosavadní jednání k boji s větrnými mlýny.

Velkým kritikem stavu, který trvá, je také benátecký starosta Jaroslav Král. „Benátky jsou křižovatkou tří silnic třetí třídy a dvou silnic druhé třídy, všechny kamiony, které navíc míří do zdejší průmyslové zóny, jedou přes město," říká a upozorňuje, že povrch vozovky v nejnamáhanějším úseku se už dávno zkroutil jako harmonika.

V Benátkách je nejhorší situace aktuálně na Podolci, kde je vozovka široká jen šest metrů a při průjezdu kamionů tu dochází k rizikovým situacím. A napětí se očekává i po uzavření mostu v centru města. Zejména obyvatelé Dražic, kteří budou čelit mnohem větší dopravní zátěži, volají po jiné adekvátní objížďce.

V Chudoplesích, místní části Bakova nad Jizerou, si místní na kamiony také stěžují, zdaleka však ne tak hlasitě. „U nás to není úplně hlavní téma. Nová zástavba je od silnice oddělená zeleným valem, u hlavní silnice je jen pár domů a hlavním tématem tak pro nás zůstává komplexní předělání hlavní silnice," říká člen osadního výboru Pavel Orendáš. „V některých domech se dělají praskliny a kamiony je stále slyšet, ale jako větší problém vidíme bezpečnost chodců," dodává předsedkyně osadního výboru Miluše Brychová, která rovněž vlastní dům hned vedle silnice II/610.

Ani společná schůzka starostů a představitelů dotčených orgánů v Mnichově Hradišti na začátku roku 2015, jež byla zatím poslední velkou společnou akcí dotčených samospráv v této záležitosti, nepřinesla ovoce. Mladoboleslavský dopravní magistrát tehdy projekt nepodpořil, kritizovala jej i dopravní policie.

„Společně s Policií ČR jsme po dobu dvanácti hodin prováděli průzkum, díky kterému jsme zjistili, že drtivá většina kamionů na silnici II/610 představuje dopravní obsluhu. Za celou dobu jsme zaznamenali pouze asi pět tranzitů. S omezením vjezdu do center měst bychom souhlasili, musíme si však uvědomit, že silnice II/610 slouží jako objízdná, kdykoliv se uzavře dálnice," vysvětluje zamítavé stanovisko Josef Macoun, šéf boleslavské dopravního magistrátu.

„Je jasné, že než se objeví nějaký zákaz, budeme jezdit po silnicích nižších tříd. Firmy na mýtném šetří, jak to jen jde, a rozhodně ne jen na Boleslavsku. Pro nás řidiče to sice není pohodlné, ale je to logické," sděluje profesionální řidič kamionu z Benátecka, který si nepřál být jmenován.

Autor: Martin Weiss

21.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plněný patizon

Škola vaření: co s patizonem, zeleninou ve tvaru létajícího talíře?

Park Štěpánka v Mladé Boleslavi.
25

OBRAZEM: I taková je Štěpánka

V září se bude v Boleslavi sportovat zadarmo

Mladá Boleslav - V rámci Týdne sportu zdarma, který se uskuteční ve dnech 18. až 24. září v Mladé Boleslavi, budou moci lidé navštívit nejrůznější sportoviště ve městě, a to zcela bezplatně.

KRÁTCE: Na Putně poteče whiskey

Boleslavsko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

Patříš k plotně! slyšela další fotbalová rozhodčí

Střední Čechy – Nejvyšší fotbalová soutěž řešila podobný skandál loni na podzim a byl z toho pořádný poprask, když sparťané Vácha s Koubkem poslali po utkání v Brně rozhodčí Ratajovou k plotně. Obdobný a ještě daleko drsnější výrok na adresu ženy s píšťalkou měl ve druhém kole soutěží padnout také ve středočeském fotbale.

Na Sychrově padaly i letos nové české rekordy

Sychrov – Podařilo se! Liberecký kraj se znovu ocitne v České knize rekordů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení