Rekonstrukce učiliště započala v roce 2014 po podepsání Memoranda o podpoře odborného vzdělávání ve firmě, pod které připojili své podpisy zástupci automobilky a odborů. Úpravy následně probíhaly za plného provozu.

Čtěte také: Budoucnost patří autům bez řidičů a elektromobilům

Už v roce 2015 bylo otevřeno CNC centrum, kde se studenti učí pracovat nejen s obráběcími technologiemi, ale také s 3D skenováním nebo 3D tiskem. O rok později bylo do provozu uvedeno centrum robotiky, které je dle Michaela Oeljeklause, člena představenstva Škody za oblast výroby, škálou technologií a robotů, s nimiž přijdou studenti do styku, unikátní nejen v koncernu Volkswagen. Letos začalo sloužit jazykové centrum, místo sestávající z moderně vybavených učeben, kde probíhá v malých skupinkách výuka cizích jazyků. Obě budovy učiliště jsou již nyní plně bezbariérové.

„Samozřejmě to není konec, do vzdělávání budeme investovat dál," konstatoval včera Bohdan Wojnar, člen představenstva automobilky za oblast lidských zdrojů, a dodal, že je to v době, kdy roste význam témat, jako je digitalizace, konektivita a e-mobilita, nutné.

Předseda odborové organizace Kovo MB Jaroslav Povšík kvitoval s povděkem především vznik jazykového centra, neboť v jazykových kompetencích zaměstnanců vidí rezervy a nutnost znát cizí jazyk dává do souvislosti se zaváděním každé nové technologie, jejíž zvládnutí zaměstnanci umožní kariérní růst. Další velkou investici by však uvítal do vybudování velkokapacitní lakovny, čímž by ve stávajícím provozu odpadla potřeba 17směnného modelu.

Čtěte také: Nádraží hrůzy: rekonstrukce začne už za rok!