Doslova zemětřesení nastalo v Dopravním podniku Mladá Boleslav. A padaly hlavy! Jak jsme vás již v sobotu aktuálně informovali, valná hromada odvolala jednatele podniku Petra Kadaníka a zrušila pozici ředitele firmy Jiřího Krále. K tomu všemu byla navíc odvolána dozorčí rada a zvolena nová.

Nevídané „pročištění“ vedení Dopravního podniku nastalo po změně ve vedení města Mladá Boleslav, které je stoprocentním vlastníkem firmy. Primátor Raduan Nwelati (ODS) přitom odmítá, že by šlo o politickou čistku. Tyto pocity ovšem evokuje fakt, že odvolaný jednatel firmy Petr Kadaník je členem opoziční ČSSD. Navíc byl v předchozím volebním období náměstkem primátora!

„Dalo se to trochu čekat. Podobné změny na postech ve firmách, které patří městu či státu, se dějí při politických změnách,“ řekl našemu Deníku Kadaník s tím, že o svém odvolání ještě v pátek nebyl informován.

Ředitel Jiří Král ještě o svém „padáku“ nechtěl mluvit, když jsme ho kontaktovali. „Teď k tomu v podstatě nemohu nic říct, protože jsem ještě nedostal žádnou oficiální informaci,“ řekl v pátek Král s tím, že se k celé věci vyjádří později.

Proč ale vůbec v Dopravním podniku nastaly takové změny? Podle vedení města je zásadní problém v tom, že si Dopravní podnik nebyl schopen vytvořit rezervy na obnovu svého vozového parku. Až 15 autobusů je přitom ve velmi špatném technickém stavu.

„Dopravní podnik dostává od města dotace a není možné, aby fungoval tak, že si nevytváří rezervy na obnovu vozového parku,“ prohlásil primátor Nwelati s tím, že není s vedením firmy spokojen.

„To, co se v Dopravním podniku dělo, bylo jen skryté zlepšování hospodářského výsledku,“ prohlásil dokonce Nwelati. Skutečnost, že firma nevytvářela přiměřený zisk, sice neznamená porušení zákona, ale primátor to považuje za výraznou chybu. „Není to jen chyba podniku, ale dělo se to na základě dohody s předchozím vedením radnice,“ dodal Nwelati.

Předchozí vedení města to odmítá. „ODS měla uplynulých osm let předsedu dozorčí rady Dopravního podniku, takže se podílela na jeho řízení, disponuje všemi informacemi a nese plnou zodpovědnost za jeho stav,“ řekl bývalý náměstek primátora Robin Povšík s tím, že stav podniku není vůbec kritický. Obměna vozového parku podle něj do konce loňského roku pokračovala podle plánu.

„Letos poprvé, když rozpočet sestavoval primátor Nwelati, byly poníženy finanční částky na nákup nových autobusů a přestože ČSSD upozornila, že je tak porušeno usnesení zastupitelstva, prostředky navýšeny nebyly. To je důkaz, že celá kauza je umělá,“ dodal.