VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Mladé Boleslavi jezdí nový autobus na plynový pohon

MLADÁ BOLESLAV - V autobusu Tedom se odráží filozofie šetrného přístupu k životnímu prostředí. Srdcem tohoto dopravního prostředku je plynový motor, který produkuje mnohem méně škodlivých emisí.

18.12.2007 1
SDÍLEJ:

Autobus Tedom na plynový pohon.Foto: Deník/Jan Laštovička

Už jste v něm jeli? Má výrazně tišší chod a je šetrnější k životnímu prostředí. Vozí cestující na linkách 10, 20, 31, 42 a 88. Jde o nízkopodlažní autobus Tedom na plynový pohon, který v Mladé Boleslavi poprvé vyjel v pátek 14. prosince.

„Autobus máme zapůjčen na jeden měsíc. Je vybaven plošinou pro vozíčkáře, ale vzhledem k tomu, že je jen půjčený, nemá hlásič zastávek a zvukové zařízení pro slabozraké občany,“ vysvětlil Jan Holub z Dopravního podniku Mladá Boleslav. Plynový autobus je dvanáct metrů dlouhý, 2,5 metru široký, dosáhne rychlosti až devadesát kilometrů v hodině a naloží maximálně sto osob.

Zda bude Dopravní podnik plynový autobus využívat i po době, na který jej má zapůjčen, se teprve rozhodne. „Po měsíci se bude moci Dopravní podnik Mladá Boleslav kvalifikovaně rozhodnout, jestli hodlá plynové autobusy využívat,“ uvedl náměstek mladoboleslavského primátora Adolf Beznoska.

Kromě tohoto autobusu má Dopravní podnik ještě další dva nové. Ty už ale půjčené nejsou a na linkách městské hromadné dopravy se objeví už tento týden. Jde o nízkopodlažní autobusy značky Mercedes Citaro, které budou slavnostně uvedené do provozu ve čtvrtek na autobusovém stanovišti.

„Cena jednoho autobusu Mercedes Citaro je zhruba šest milionů korun, autobus Tedom na plynový pohon pak přijde na necelé čtyři miliony,“ uvedl Beznoska.

Právě na nákup nového autobusu si Dopravní podnik Mladá Boleslav vzal úvěr ve výši 2,5 milionu korun. Ručitelem tohoto úvěru se stává Statutární město Mladá Boleslav. „Důvody pro toto ručení jsou dva. Dopravní podnik je podnik města, navíc pokud bude statutární město ručitelem, získá Dopravní podnik od banky výhodnější úvěr,“ vysvětlil náměstek Beznoska.

Autobusy Mercedes Citaro jsou, narozdíl od plynového autobusu Tedom, vybaveny vnitřním i vnějším hlásičem zastávek pro slabozraké občany, vnitřním i vnějším informačním panelem a odbavovacím zařízením.

18.12.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministryně školství Kateřina Valachová navštívila setkání boleslavských žen.
1 10

Zaměstnané matky bojují za delší provoz školek

Karvinští fotbalisté (v bílém) remizovali doma s Mladou Boleslaví 1:1.
18

Na úvod jara uhráli v Karviné jeden bod

Bruslaři nakročili do předkola play-off

Skvělá druhá třetina stála za vysokou výhrou boleslavských Bruslařů na ledě předposledních Pardubic. Hokejisté Mladé Boleslavi tak potvrdili domácí páteční výhru nad Karlovými Vary a mílovými kroky se řítí k účasti v předkole play-off.

Jiří Novotný je obrovským fanouškem divadla i po 36 letech

Mladá Boleslav – „Bylo to osudové setkání. Když jsem do boleslavského divadla vkročil poprvé, hned jsem pocítil, jak magickou sílu má, a hned jsem věděl, že tady budu pracovat," vzpomíná Jiří Novotný, vedoucí divadelní kanceláře a zatím poslední osobnost uvedená do Síně slávy Městského divadla Mladá Boleslav. Člověk, se kterým jste se nemohli minout, pokud jste někdy navštívili boleslavské divadlo, letos slouží Thálii už neuvěřitelných 36 let.

Ekocentrem voněl včelí vosk

Mladá Boleslav - Omamná vůně včelího vosku provoněla celou místnost a vytvořila ideální atmosféru pro povídání o včelích produktech i vyrábění z voskových mezistěn.

Krás(k)a na scéně vyvolala velké ovace

Mladá Boleslav – Rok 1662, Londýn. Herec Edward Kynaston na podiu exceluje jako výrazný představitel ženských rolí a jeho Desdemona nemá konkurenci. Jenže v konkurenčním divadle začíná i přes královský zákaz hrát mladá žena a stává se senzací. Když dojde ke konfliktu, do něhož se zamíchá i králova milenka, jež touží stát se rovněž herečkou, vydá král zákaz, aby muži hráli ženské role. Kynaston přichází o práci, o přízeň i smysl života.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies