VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boleslav koupí autobusy levně díky válce výrobců

Mladá Boleslav, FOTOGALERIE - Doslova válka nyní zuří na trhu s autobusy. Ceny nový vozů tak jdou o stovky tisíc korun dolů.

14.5.2009 3
SDÍLEJ:

Autobusovou dopravu využívají v Boleslavi tisíce lidí.Foto: Deník/Pavel Svačina

Doslova válka nyní zuří na trhu s autobusy. Ceny nový vozů tak jdou o stovky tisíc korun dolů.

Balík peněz

Město Mladá Boleslav, které se nyní chystá zakoupit šest strojů, na tom vydělá balík peněz!

„To mohu potvrdit, díky válce prodejců autobusů, která právě zuří, hodně ušetříme, asi stovky tisíc korun,“ řekl Boleslavskému deníku šéf Dopravního podniku Mladá Boleslav Marek Džuvarovský.

Šest autobusů

Mladá Boleslav chce koupit šest nových autobusů s cenou kolem pěti milionů korun za kus. Ještě před pár lety se přitom prodávaly za více než 5,3 milionu korun. Nyní mohou být výrazně levnější.

„Předpokládám, že ušetříme zhruba půl milionu, protože by cena jednoho autobusu mohla být pod pět milionů korun díky současnému konkurenčnímu boji,“ vysvětluje ředitel Džuvarovský. Očekává, že prodejci nabídnou cenu kolem 4,9 milionu korun za kus.

Šest nových autobusů by tak mohlo přijít jen na 29,4 milionu korun. Většinu peněz přitom město hodlá získat z fondu Evropské unie. Pokud vše proběhne ideálně, bude Mladá Boleslav hradit z ceny autobusů jen asi 30 procent.

Cestování v nových autobusech by se mladoboleslavští cestující mohli dočkat během listopadu letošního roku, protože po vybrání dodavatele potrvá výroba vozů asi kolem pěti měsíců.

Obálky rozbalí v pátek

Zájemci nyní Dopravnímu podniku dodávají své nabídky a vybírat se bude s pomocí obálkové metody. „Obálky se budou rozbalovat v pátek 15. května. Dodavatel by mohl být vybrán někdy v červnu,“ uvedl ředitel Džuvarovský.

Dopravní podnik nové vozy vybírá pečlivě. Například v těchto dnech testoval dva nízkopodlažní autobusy, což bylo také podmínkou přihlášení do soutěže. „Po voze značky SOR jde o nízkopodlažní autobusy Solaris a Mercedes. Ten už v našem provozu jezdí a je svým způsobem prověřen dobou provozu, která se začala psát již od roku 2004 nákupem prvních dvou autobusů této značky,“ uvedl Jan Holub z Dopravního podniku.

Druhým testovaným autobusem je Solaris Urbino 12, což je model polského nízkopodlažního autobusu, který od roku 1999 vyrábí společnost Solaris Bus & Coach. Jedná se o standardní dvanáctimetrový dvounápravový městský autobus s nízkou podlahou.

Autor: Pavel Svačina

14.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME

Technaři nevyrazili k Čapímu hnízdu, ale na louku u Poděbrad

Ilustrační fotografie.
8

Hmyz útočí ve velkém, počet alergií stoupá

Do Boleslavi přichází ázerbájdžánská jednička

Mladá Boleslav - Posilu do branky hlásí prvoligová Mladá Boleslav. Ta získala ázerbájdžánského reprezentačního brankáře Karmana Agajeva. Držitel tamního reprezentačního rekordu v neprůstřelnosti patřil naposledy do kádry portugalské Boavisty Porto.

OBRAZEM: Vzorní řidiči obdrželi od policistů nealko pivo

Mladoboleslavsko - I tento rok se mladoboleslavští policisté zapojili do celorepublikového projektu s názvem „Řídím, piju nealko pivo“, jehož cílem je zvýšení bezpečnosti silničního provozu a snížení rizika dopravních nehod zapříčiněných osobami pod vlivem alkoholu. 

Může Prahu i Středočechy zbavit kamionů železnice?

Střední Čechy, Praha – S vlastním příspěvkem k dohadům mezi představiteli hlavního města a Středočeského kraje kolem chystaného zákazu vjezdu kamionů delších než 12 metrů do metropole přišel v pátek starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (Trojkoalice/Zelení). Pokud zákaz začne platit, okolí Prahy se přímo děsí zahlcení svých silnic, které pro tranzit těžké nákladní dopravy nejsou navrženy ani zkonstruovány. 

Babišovu svatbu má na Čapím hnízdě rušit technoparty

Tomice – Nerušenou zábavu hostů při veselce Andreje Babiše s jeho dlouholetou partnerkou Monikou v Čapím hnízdě v sobotu 29. července možná naruší další z takzvaných techoparty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení