VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boleslav koupí autobusy levně díky válce výrobců

Mladá Boleslav, FOTOGALERIE - Doslova válka nyní zuří na trhu s autobusy. Ceny nový vozů tak jdou o stovky tisíc korun dolů.

14.5.2009 3
SDÍLEJ:

Autobusovou dopravu využívají v Boleslavi tisíce lidí.Foto: Deník/Pavel Svačina

Doslova válka nyní zuří na trhu s autobusy. Ceny nový vozů tak jdou o stovky tisíc korun dolů.

Balík peněz

Město Mladá Boleslav, které se nyní chystá zakoupit šest strojů, na tom vydělá balík peněz!

„To mohu potvrdit, díky válce prodejců autobusů, která právě zuří, hodně ušetříme, asi stovky tisíc korun,“ řekl Boleslavskému deníku šéf Dopravního podniku Mladá Boleslav Marek Džuvarovský.

Šest autobusů

Mladá Boleslav chce koupit šest nových autobusů s cenou kolem pěti milionů korun za kus. Ještě před pár lety se přitom prodávaly za více než 5,3 milionu korun. Nyní mohou být výrazně levnější.

„Předpokládám, že ušetříme zhruba půl milionu, protože by cena jednoho autobusu mohla být pod pět milionů korun díky současnému konkurenčnímu boji,“ vysvětluje ředitel Džuvarovský. Očekává, že prodejci nabídnou cenu kolem 4,9 milionu korun za kus.

Šest nových autobusů by tak mohlo přijít jen na 29,4 milionu korun. Většinu peněz přitom město hodlá získat z fondu Evropské unie. Pokud vše proběhne ideálně, bude Mladá Boleslav hradit z ceny autobusů jen asi 30 procent.

Cestování v nových autobusech by se mladoboleslavští cestující mohli dočkat během listopadu letošního roku, protože po vybrání dodavatele potrvá výroba vozů asi kolem pěti měsíců.

Obálky rozbalí v pátek

Zájemci nyní Dopravnímu podniku dodávají své nabídky a vybírat se bude s pomocí obálkové metody. „Obálky se budou rozbalovat v pátek 15. května. Dodavatel by mohl být vybrán někdy v červnu,“ uvedl ředitel Džuvarovský.

Dopravní podnik nové vozy vybírá pečlivě. Například v těchto dnech testoval dva nízkopodlažní autobusy, což bylo také podmínkou přihlášení do soutěže. „Po voze značky SOR jde o nízkopodlažní autobusy Solaris a Mercedes. Ten už v našem provozu jezdí a je svým způsobem prověřen dobou provozu, která se začala psát již od roku 2004 nákupem prvních dvou autobusů této značky,“ uvedl Jan Holub z Dopravního podniku.

Druhým testovaným autobusem je Solaris Urbino 12, což je model polského nízkopodlažního autobusu, který od roku 1999 vyrábí společnost Solaris Bus & Coach. Jedná se o standardní dvanáctimetrový dvounápravový městský autobus s nízkou podlahou.

Autor: Pavel Svačina

14.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Motorkář zmlátil řidiče, do jehož auta narazil

Ilustrační foto
6

Lidé čím dál častěji využívají úklidové firmy

AKTUALIZOVÁNO

Ať autobusy jedou i v den stávky, požaduje kraj

Střední Čechy – Protest neprotest, vozit lidi je třeba. To je stanovisko středočeského hejtmanství, které v souvislosti s připravovanou stávkou řidičů autobusů kvůli platům (ohlášenou na čtvrtek 6. dubna) prezentovala ve čtvrtek hejtmanka Jaroslava pokorná Jermanová (ANO).

KRÁTCE: Naučte se zdobit vejce jinak

Přinášíme vám přehled toho, co se chystá na Boleslavsku.

Ceny pohonných hmot ve středních Čechách opět klesly

Ceny pohonných hmot ve středních Čechách v uplynulém týdnu opět mírně klesly. Litr nejprodávanějšího benzinu Natural 95 stojí průměrně 31,06 koruny, což je o 17 haléřů méně než před týdnem. Nafta zlevnila o 14 haléřů na 30,38 koruny. Vyplývá to z údajů společnosti CCS, která ceny pohonných hmot sleduje.

Ledy tají! Město a Škoda opět spolupracují

Mladá Boleslav – Rozšíření hřbitova v Čejeticích, rekultivace zeleného pásu mezi areálem automobilky a dálnicí a dopravní řešení problematických křižovatek, to jsou první tři velké projekty v hodnotě asi 80 milionů korun, k jejichž řešení se ve středu zavázali zástupci města a automobilky na společném setkání ve Škoda Muzeu. Zasedání výboru pro spolupráci s automobilkou Škoda Auto vyvrcholilo podpisem tří smluv. Podle primátora Raduana Nwelatiho se jedná o historický moment.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies