VYBERTE SI REGION

Bělské děti si s požárem hravě poradí, Hasík pomáhá i rodičům

Bělá pod Bezdězem - Projekt Hasík dětem ukazuje jak si poradit s ohněm. Je lépe o něm vše vědět, než se ho bát

6.9.2012
SDÍLEJ:

Pavla MacounováFoto: Petra Kuldová

Hoří! Tohle zvolání znamená jediné, udělat vše proto, aby se nikomu nic nestalo. Tohle ale děti ze základní školy v Bělé moc dobře vědí, mnohdy dokáží poradit i svým rodičům. „Preventivní program Hasík je zaměřen na žáky druhých a šestých tříd. Besedy se skládají z teorie, praktických ukázek a krátkých naučných videoklipů tak, aby byla upoutána pozornost dětí po celou vyučovací hodinu," řekla Deníku Pavla Macounová, učitelka zdejší školy.

Při návštěvě na školách se žáci seznámí s činností hasičů, naučí se správně a stručně oznámit událost na tísňovou linku. Dozví se zásady chování při požáru v domácnosti, rozdělení a vhodné použití ručních hasicích přístrojů. „Na závěr každé vyučovací hodiny se jeden z instruktorů oblékne do zásahového obleku, ochranné helmy a dýchacího přístroje a ukáže dětem způsoby záchrany osob z hořící budovy," uvedla Macounová.

Součástí programu jsou také pro děti velmi cenné praktické rady, které ukazují, jak se zachovat, když se děti stanou účastníky dopravních nehod, když začne například v kuchyni hořet, nebo dojde k požáru od nedopalku cigarety.  „Úžasné na tom je, že děti pak o svých zážitcích ze školy vyprávějí doma svým rodičům a v některých situacích je poučují, co by měli třeba udělat jinak. Je to skvělá věc, programem Hasík se vlastně dostává do povědomí dětí i dospělých, jak se v situacích, kdy začne hořet, máme zachovat," říká Macounová.

Musíme vysvětlit, proč projekt Hasík na základní škole v Bělé vlastně funguje. „Můj manžel je vyšetřovatel požárů v Mladé Boleslavi. Peněz je málo na každé škole, a tak jsem se do projektu zapojila sama. Zaplatila jsem si školení a nyní dětem mohu vysvětlit a ukázat, jak se mají s ohněm poprat tak, aby jim neublížil," uvedla Pavla Macounová. „Do škol se mnou jezdí i můj manžel hasič a při téhle přednášce děti rozhodně jenom neposlouchají, mohou si například potěžkat hasičskou botu v porovnání se svou bačkůrkou, zkusit si hasičskou helmu a získají i v hasiče důvěru tím, že se jim ukáže v civilním oblečení a poté v plné zbroji," popisuje učitelka.

Děti na závěr dostanou pár otázek, aby se ukázalo, zda vše správně pochopily, a pokud odpoví správně, dostávají sladkou odměnu. Tu jim předá plyšák  Hasík.

Rodiče dětí také dostávají letáčky s názvem Aby doma nehořelo, kde je podle místností rozkresleno, jak zabezpečit jednotlivé místnosti ve svém domě nebo bytě.

Zpětná vazba od rodičů ukazuje, že právě díky programu Hasík začínají rodiny oheň více vnímat a intenzivněji se zajímají o to, co doma mají a naopak, co jim doma nebo v autě chybí ke zlepšení bezpečnosti.

Autor: Petra Kuldová

6.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Kterak chce ministr Jurečka „odklonit" státní dříví

Stát chce omezit vývoz surového dřeva. Podpoří proto nové pily, kterým zajistí surovinu ze státních lesů. Dřevaři a jejich sdružení ale takový zásah do trhu, který zvýhodní novou konkurenci, svorně odmítají. Vědí, že argument o snížení exportu kulatiny je jen zástěrka a ve skutečnosti jde o pomoc pro pár vyvolených. Státní podpora se šije především pro obří pilu Labe Wood, kterou Rakušané plánují postavit ve Štětí.

Economy Run: prvenství obhájili Horníčkovi a Deník byl rekordní

Mladá Boleslav - 35. ročník Škoda Economy Run je minulostí. Jeho účastníci opět zjišťovali, že jet úsporně není žádná legrace, našli se však i tací, kteří měli opačný problém.

Odvrácená tvář potravinových doplňků

Jsou snadno dostupné a slibují úlevu od mnoha obtíží a problémů. Výrobci je prezentují jako „přírodní prostředky" a vzbuzují u klientely falešný pocit neškodnosti a bezpečí. Ve skutečnosti číhá v chabě regulovaných vodách trhu s potravinovými doplňky na konzumenty celá řada nebezpečí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies