VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automobilka chce postavit další kilometry skladů

Mladá Boleslav - Nové skladovací haly pro náhradní díly by měly vyrůst v těsné blízkosti Parts Centra v průmyslové zóně u Řepova. Co všechno to s sebou přinese?

5.7.2016
SDÍLEJ:

Skoda Parts Centrum - nové skladyFoto: Škoda Auto

Už nyní je v době dopravní špičky silnice z Mladé Boleslavi na Řepov doslova horor, světelná křižovatka situaci tady příliš nepomáhá.

Parts Centrum neboli sklad náhradních dílů je vidět z dálnice D10 i z města, a provoz tímto směrem je také rok od roku hustší.

A to tuhle lokalitu čeká další výstavba, automobilka totiž oznámila záměr postavit tady další skladovací haly. A nikoliv malé, půjde o desítky tisíc metrů čtverečních.

OBŘÍ SKLADY

To se nelíbí zdejším ochranářům přírody, jak potvrdila jejich zástupkyně Milada Vrbova z ČSOP Klenice.
„Jelikož zastavěná plocha má rozlohu celkem 58 804 metrů čtverečních, myslíme si, že bylo by vhodné, aby investor stavby kompenzoval zabrání rozsáhlé zelené plochy zeleným pásem kolem celé budovy, případně nechal ozelenit realizovanou stavbu, aby nenarušila krajinný ráz a zapadla do okolí," tvrdí.

Podle ní ani bílá stěna se zeleným logem, která tam teď stojí, není nic moc estetického. „V Evropě se běžně haly zazeleňují. Proč by to nešlo i u nás?" Otázka, na kterou zatím ochránci přírody nedostali odpověď. Požadují tedy alespoň patnáct metrů široký pás zeleně kolem celé budovy a ozelenění plánované stavby.

„Před několika lety realizovaná stavba skladu pro náhradní díly svoji výškou a rozměry narušila ráz krajiny a působí rušivým dojmem. Nechceme, aby se u této nové stavby situace opakovala," říká ochranářka.

DOPRAVA

Problém tady však není jen estetický, s dalšími skladovacími prostory se logicky zvedne i objem nákladních i osobních aut, která tudy projedou.

„Pokud se nevyřeší doprava, bude po realizaci dalších obrovských skladových hal situace na Jičínské ulici neudržitelná. V tomto ohledu by mělo zafungovat město a tlačit stát nebo kraj, aby došlo na realizaci dlouho diskutované tangenty z Průmyslové do Plaz," myslí si.

Ideální by samozřejmě bylo, aby zde vznikl obchvat ještě před stavbou skladů, ale tato varianta je velmi nepravděpodobná. Zatímco sklady vyrostou za pár týdnů, stavba silnice trvá roky.

Autor: Šárka Charousková

5.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
7

Psychicky nemocný muž se popral s policisty, pak skočil z mostu

STO JEDNA LET. Takové narozeniny oslavila Božena Šnáblová z Mladé Boleslavi.

Božena Šnáblová oslavila 101. narozeniny

Dobrovolníci pomáhají seniorům i dětem

Doučují děti, zmírňují osamělost seniorů, snaží se potěšit nemocné, pomáhají plnit sny lidem s postižením. Dobrovolníci bez nároku na mzdu věnují svůj čas těm, kteří to potřebují. Stále jich ale není dost.

Dostane most v Dražicích přednost v opravě?

Benátky nad Jizerou - Kraj řeší dilema. Rekonstruovat prioritně havarijní most v Dražicích, nebo v Benátkách?

Sládek na bývalém nádraží učí, jak se vaří dobré pivo

Obrovský nárůst počtu minipivovarů v posledních letech neminul ani střední Čechy. Podle elektronické pivní mapy jich je v kraji na sklonku letošní zimy přes třicet. A jejich počet má podle odborníků dále stoupat.

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Zavedení elektronické evidence tržeb se od března nevyhnou ani vietnamští obchodníci. Jejich počet se odhaduje na 20 tisíc a jejich tržby podle odhadů mohou mezi maloobchodníky činit až 70 procent. Na konci loňského roku mělo v ČR trvalý pobyt přes 48 tisíc Vietnamců. Na jejich přípravu na zásadní změnu pro způsob obchodování se Deník zeptal vietnamského podnikatele Michala Tunga, který na ni své krajany již několik měsíců připravuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies