Přítěž nebo pomoc? Ptají se možná v současné době někteří obyvatelé Mnichovo Hradiště a Veselé. Hlavně řidiči se musí totiž potýkat s dopravní omezením kvůli výstavbě kanalizace. Za pár měsíců budou zřejmě mluvit jinak, až se kanalizace dobuduje. Na naše otázky odpovídal starosta Mnichova Hradiště Arnošt Vajzr.

Jak pokračuje výstavba kanalizace ve Veselé?
Rychleji, než stanovuje harmonogram. Je nutné si uvědomit, že se jedná o stavbu pod zemí, kdy ani geologický průzkum nemohl v plné míře odhalit záludnosti podloží. Problémy, který se objevují při výkopových a razících pracích, se řeší operativně.   

Stalo se za dobu stavby něco mimořádného?
K mimořádným ani nebezpečným situacím na stavbě nedochází.

Jak vycházíte se stavbyvedoucím a jak často jste na kontrolních dnech?
Spolupráce s vedením stavby  je dobrá. Velké kontrolní dny jsou jednou za čtrnáct dní dní, těch se účastním.

Začalo se v březnu a končit by se mělo kdy?
Termín dokončení stavby je stanoven na březen roku 2013. S ohledem na současný průběh stavby a zkracování termínů některých etap lze předpokládat, že termín bude výrazně zkrácen.  

Jak vnímají dopravní omezení obyvatelé?
Jedná se o stavbu, která bude sloužit městu a proto lidé dopravní omezení chápou. Nikoho nepotěší, ale snažíme se je omezit na minimum. 

Je stavba v něčem jedinečná, zajímavá?
Zajímavostí je, že hlavní kanalizační stoku razily dva razící štíty, které prováděly ražbu proti sobě. Setkaly se přesně výškově i směrově. Hlavní kanalizační stoka je dlouhá asi devět set metrů. Následně se prováděla montáž armatury, bednění a betonování. Ostatní kanalizační řady se provádí klasickou metodou výkopů.  

Zopakujme, odkud kam kanalizace vede, kolik domů se aktuálně připojí?
Kanalizace se buduje v celé místní části Veselá, do hlavní kanalizační stoky se ještě připojí stoka A, která se bude v rámci projektu Mladoboleslavsko II." budovat ve městě.

Jistě se uleví přírodě a lidem v záplavových částech města.
Vybudováním kanalizace budou splaškové vody z Veselé odvedeny do čističky. To bude mít velmi pozitivní dopad na životní prostředí. Odlehčí se přetížené kanalizační síti města a odstraní zaplavování části města splaškovými vodami při přívalových deštích.