Z nového nařízení je nemile překvapená hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová. „Vůbec tomu nerozumím. Tuto variantu jsme řešili s Prahou, policií, Ředitelstvím silnic a dálnic na půdě ministerstva dopravy. Všichni jsme se shodli na tom, že tato varianta je naprosto nepřijatelná,“ uvedla.

Podle hejtmanky na to nejsou středočeské silnice připravené z hlediska kapacity a ani středočeské mosty neunesou tíhu nákladní dopravy. „My nejsme schopni za jednu stavební sezonu opravit tisíc mostů, které na našem území máme,“ tvrdí.

Podle ní se střední Čechy staly rukojmím. „Snad jsou na příslušných úřadech lidé, kteří přemýšlejí a jsou si vědomi toho, že nelze takto jednat na úkor druhé strany,“ říká hejtmanka.

Ilustrační foto.
Kam za plážovým volejbalem? Inspirujte se našimi tipy!

MINISTERSTVO JE PROTI

Rozhodnutí pražského magistrátu jde i proti ministerstvu dopravy. To s ním nesouhlasí a razantně varuje. „Zakázat kamiony na náhradní trase, v případě chybějícího silničního okruhu kolem Prahy mezi Spořilovem a Běchovicemi, může způsobit dopravní kolaps,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Pokud totiž Praha kamiony z těchto komunikací vytlačí, začnou ji podle Neusara objíždět po silnicích, které nejsou pro takovou zátěž vhodné a nadšení nebudou ani tamní obyvatele. „Věříme proto, že tato varianta neprojde,“ doplnil mluvčí ministerstva dopravy.

Záběry z fotopastí a fotografů dokazují, že šakali se u Milovic natrvalo usadili a množí se.
U Milovic se rozmnožili šakali! Fotopast zachytila kojící fenu



Odpověď náměstka pražské primátorky pro dopravu Petra Dolínka na tyto obavy je podle něj snadná. „Pokusíme se najít peníze na jejich zpevnění, aby pak byly tyto komunikace schopné nějakou přepravu zvládnout.“

VYDĚRAČSKÉ DIVADLO

Ostrou kritikou nešetří ani autodopravci. Zakázaný úsek je podle nich jediná dostupná a kapacitně dostatečná trasa spojující dálnice D1 a D11. „Praha se svým zákazem chce vozit po zádech Středočechů. Toto rozhodnutí nelze akceptovat ani jako vyděračské divadlo a možná bude nejlepší, když zákaz skutečně bude uveden do života a skončí kolapsem, jaký naše silnice nepamatují,“ uvedl Vojtěch Hromíř ze sdružení ČESMAD BOHEMIA.

Podle sdružení je problém v tom, že nejsou všude vilové čtvrti, kde tato vozidla nemají co dělat. Například ve východní části je mnoho provozů a obchodů, které jsou na zásobování závislé. „Boj proti kamionům je móda, kterou si společnost podkopává blahobyt. Kamiony přece nejezdí do nějakého cíle jen tak nebo kvůli sobě,“ doplnil mluvčí ČESMADu Martin Felix.

Ilustrační foto.
V autě cestou za odpočinkem nechte nohy dole, radí policisté