VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé z Mělnicka pomáhají zlepšit dopravu do Prahy

Mělnicko - Praha připravuje ve spolupráci s odborníky a zástupci Středočeského kraje Plán udržitelné mobility. Do projektu mohou své podněty a připomínky, které povedou ke zlepšení stávající dopravní situace v hlavním městě a jeho okolí, zasílat také lidé z Mělnicka.

13.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/Slavomír Kubeš

Podle středočeského hejtmana Miloše Petery žije ve středních Čechách stále více lidí, kteří do Prahy dojíždějí každý den. „Toto číslo v posledních letech neustále roste, ukazují to přepravní průzkumy i data z posledního Sčítání lidu, domů a bytů," připomněl hejtman.

Podle něho právě pravidelní cestující nejlépe vědí, co by se v dopravě mělo změnit a zlepšit. „Teď mají lidé jedinečnou příležitost napsat své připomínky. Čím víc jich přijde, tím větší je šance, že se jimi odborníci budou zabývat," upozornil.

Co nejvíce připomínek

Plán udržitelné mobility vnímá dopravu jako celek. Lidé z Mělnicka a dalších regionů by proto neměli předkládat požadavky na posun konkrétního spoje nebo třeba přechodu.

„Od Středočechů potřebujeme co nejvíce připomínek k tomu, jak by se měla doprava změnit, aby se jim do Prahy dojíždělo co nejlépe, ať už jde o silniční, cyklistické, automobilové nebo železniční spojení," vysvětlil Tomáš Kaas z Magistrátu hlavního města Prahy.

Podněty, které mohou lidé zasílat prostřednictvím webové stránky www.poladprahu.cz, poslouží jako podklady pro práci odborníků. Kromě veřejnosti se do projektu zapojí také zástupci pražských městských částí, středočeských měst i kraje, přepravních firem, městských organizací a občanských sdružení.

Podněty do prázdnin

Podněty mohou lidé posílat až do začátku letních prázdnin. Se zapojením veřejnosti se navíc podle projektového manažera Daniela Šestáka počítá i v následujících měsících.

„S názory lidí cestujících do hlavního města počítáme při panelových diskuzích s odborníky při hledání společné vize pro mobilitu i při sbírání podnětů ke konkrétním návrhům opatření," připomněl manažer.

Tvorba Plánu udržitelné mobility je rozložena do bezmála tří let, v tuto chvíli je třeba vytvořit co nejdetailnější analýzu současné situace. V průběhu příštího roku vzniknou návrhy opatření a v roce 2018 by měl být proces završen předložením pražským radním a zastupitelům ke schválení.

Čtěte také: Přímá linka z Mělníka do Prahy pojede částečně novou trasou

Autor: Barbora Tesnerová

13.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

MOL CUP: Mladá Boleslav - SFC Opava.

V Boleslavi řeší pohárovou blamáž. Týmu hrozí pokuty

Finále KL: Slaný - Mělník (3:4)

Král: Touha po změně byla cítit ze všech stran

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

KRÁTCE: Čarodějnice uzavřou dráhu

Bakov nad Jizerou – Oblíbená in-line dráha v areálu bakovského Volnočasového areálu bude v neděli 30. dubna od 12 hodin uzavřena. Bruslaři si budou muset sportovní aktivity naplánovat buď na dopolední hodiny, nebo vyzkoušet jiné místo.

Audit Deníku: Nové dálnice: Za čtyři roky 33,4 kilometru

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Když stavbaři v roce 1984 poprvé kopli do země a začali u Trmic stavět budoucí dálnici D8, bylo stávajícímu ministru dopravy 25 let. Asi by si tehdy Dan Ťok nepomyslel, že uplyne dalších 32 let a bude to právě on, kdo s dalšími politiky v prosinci 2016 přestřihne pásku a uvede do provozu poslední zbývající 16kilometrový úsek autostrády, která Česko spojila s Drážďany a Berlínem.

Vandal propíchal kola sedmi aut místního podnikatele

Plazy - Sedm aut s probodnutými pneumatikami a škody za pětačtyřicet tisíc korun, to jsou následky noční ho řádění, ke kterému došlo v Plazech, vzdálených dva kilometry východně od Mladé Boleslavi. Po zatím neznámém pachateli pátrají policisté.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies