Podle něj je nutné respektovat dobu, jejíž součástí jsou i moderní technologie. Stejně tak jako mohou děti sedět hodiny před televizí nebo u počítače, mohou viset na mobilu. Anebo také nemusí.

Mertin vidí v mobilu v první řadě úžasného pomocníka pro rodiče. Díky mobilu mají přehled o tom, kde dítě je a zda je v pořádku.

Čtěte také: Školy zakazují mobily, hrozí i dvojka z chování

Dalším pozitivním přínosem mobilů je množství informací, které mohou děti využívat.

Zanedbatelný podle něj není ani fakt, že mobil přináší určité potěšení. Jeho prostřednictvím děti komunikují s vrstevníky, hrají hry. „Mluví se o tom, že mobily omezují či přímo ničí přirozenou komunikaci. V takových kategorických soudech bych byl opatrný, nemyslím si, že by mobily úplně nahradily osobní kontakt," říká Mertin.

Podle něj je zásadní, jak se nastaví pravidla v rámci rodiny. Nabídkou jiných aktivit a rozumným omezením výše kreditu mohou rodiče dítěti zabránit nadužívání mobilu. Psycholog zároveň připomíná, že je vždy lepší takové situaci předcházet, a to právě včasným vymezením mantinelů, v nichž se děti budou pohybovat.

O mobilech ve škole má psycholog jasno: do vyučovací hodiny mobily nepatří. Ovšem o přestávce by měly děti mít právo volat či psát sms, komu chtějí.

Čtěte také: Češtinu ničí internet i to, že děti málo čtou